Olen unistanud palju aastaid enda perest koos lastega, kuid minu elu läks nii, et ei õnnestunud seda saada. Mul on mees, hea ja hooliv. Kümme aasat oleme püüdnud last saada. Kümme aasat olem elanud lootuses, kuid seda enam pole, sest vanust on juba piisavalt. Viimased aastad hapra lootusega olen oodanud aega, mil lootus täiesti kaob, kuna olen arvanud, et siis kergem hakkab ja mõtted mujale lähevad. Kuid nüüd näen, et kergem ei hakkagi. Oma meeletustes unistustes olen ette kujutanud kuidas ma sõidutan last vankris ja teda süles hoian, siis tegid need unistused mind rõõmsaks, kuna mõtlesin, et see kõik võib ka minu ellu tulla, kuid nüüd need selged kujutluspildid on ringiga tagasi ja teevad hoopis haiget. Hull on see, et tunnen ennast kibestununa ja mul on tunne, et elu on ebaõnnestunud. Kogu aeg on kurbus, ma nagu leinaksin enda sündimata jäänud last. Mees uputab ennast töösse, tema on ka kõik need aastad väga lootnud. Mees kallistab mind igal õhtul ja ütleb, et armastab mind, kuid siiski meie kooselu tuletab aina meelde täitumata igatsust lapse järele. Tunnen enda ümber tühjust. Tuleviku ees tunnen vastumeelsust. Mõtlen, et olen piisavalt juba siin ilmas elanud. Mõistusega võttes oleks veel mille nimel pingutada, kuid tunnen, et ei taha enam. Kuid siiki tean, et pean, sest mehel on niiga raske.
Oleksi väga tänulik, kui lisaksite mõned kommentaarid omast vaatekohast nähtuna minu olukorrale.
Lugupidamisega
Liina

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Liina!
Jah, kõik täitumatud unistused teevad haiget, eriti siis kui saabub aeg aru saada, et need iialgi ei täitu. Aga ega kõigil unistustel pole antud tõeks saada. Teie unistus ei ole ju küll midagi niisugust, et see ei peaks saama täituda. Aga ometi on Loodus asja kuidagi niimoodi korraldanud, et see on Teie jaoks liigitunud täitumatute unistuste klassi. Kuidas kellegagi juhtub. Teil on aga täitunud unistus, võib olla see polnudki unistus Teie jaoks, paljudele teistele naistele oleks see aga täitumatute unistuste liigist, et Teie mees on Teie kõrval hoolimata sellest, mis vigurit Loodus Teie üsaga on teinud. See on paljudele naistele vägagi kättesaamatute unistuste klassist asi. Teil on veelgi üks täideläinud asi, mida Te ise tõenäoliselt loomulikuks peate -- Teil on mille nimel elada ja pingutada. Jällegi asi, mis paljudele inimestele on kättesaamtu. Nimelt, eesmärk, mille nimel olla ja pingutada. Kui Te teaksite ainult, kui palju meeleheidet ja lootusetust on inimestel, kes ei leia mille nimel homme üles tõusta! Teil on see kõik olemas, ja lisaks see, kelle kõrval tõusta. Kui Te veel oma elu üle mõtleksite, mida Te olete suutnud ellu viia, siis kindlasti leiate asju, mis on Teil täide läinud.
Eks ole, leppimine millegagi on üks raske asi. Leppimine asjadega mida ei ole võimalik muuta. Sellega käib käsikäes rõõmutundmine selle üle, mida saab muuta ja energia neid muutusi ellu viia. Ja kui palju asju tegelikult on meie elus selliseid, mida ei ole võimalik muuta. Need on mingid antused, mis lihtsalt on. Punkt. Peale selle on palju asju, mis on täidetavate unistuste ja saavutatavate eesmärkide klassist. Need asjad on väärt elamist ja need eesmärgid väärt jõupingutust. Muuga tuleb lihtsalt koos elada. Saavutamatuga. Ja sellega leppida. Sest seda tasakaalustab saavutatu ja saavutatav.
Palju tervisi,
Harri Küünarpuu