Tere! Sellest on siin juba juttu olnud. Lihtsalt minu oma on natuke eripalgelina ja samas ehk klassikaline.Esimese abikaasaga elasin seitse aastat. Olin temasse
meeletult armunud ja ta oli minu esimene armastus. Pärast keskkooli saatsin ta sõjaväkke, ootasin ära abiellusime, sündis poeg. Tal olid probleemid vanematega ja ajal, mil ma kandsin teist last, poos ta ennast üles.
Paari aasta pärast abiellusin mehega, keda ma alguses eriti ei armastanud. Aga teine oli haridusega, vallaline ja "korralik". Hiljem kiindusin temasse ja ootasin igapäevasuhetesse ka romantikat, mis jäigi tulemata. Oodates ja lapsi kasvatades(teisest abielust sündis kaks last juurde) olin lõpuks kõigest tüdinenud ja tühi.
Kohtasin edaarust " sajandi rüütlit", kes oli abielus ja oma pesakonnaga, mina omaga.
Suhe oli kirglik, romantiline, vaimne, hingeline ja kõik kaunimad sõnad - kestis kuus aastat(salajane). Tema oma pesakonna toitja pidi oma koormat edasi kandma, sest oli pere ainuke
materiaalsete väärtuste looja. Kui see ära jäi oli minu abielu veelgi tühjem kui varem.
Abieluväline suhe tegi tõelise laastamise töö. Läksin lahku ja muutsin elukohta. Kohtusin väga kena, hingelise, tööka, romantilise mehega, kes võttis mimd niisugusena nagu ma olin, minu katskise hingega, lastega ja kõikide minu valudega. Elame kenasti, aga minu sees on põrgu. Näen elu läbi eelmise "Rüütli" naise silmade. Koguaeg on oht, et minu kallim petab või võib petta.
Kunagi pole midagi niisugust ilmsiks tulnud. Inimesed armastavad teda tema sõbrameelsuse, abivalmiduse ja viisakuse pärast. Kolleegid armastavad teda. Häbi on mul oma kahtluste pärast ja raske on seda ohjata. Ütlen ikka enesele, et tema pole too teine inimene.
Olen juba mõelnud abi otsida kuid lootnud, et saan ise hakkama.
Ehk on mõni lihtsam nipp, sellest seesmisest põrgust pääsemiseks. See oleks just kui mingi karistus.
Suudan vahel asjasse ka huumorimeelega suhtuda. Mind on just kui mitu. Üks on tore, lahe, mõistev, armastav ja suhet ülesehitav. Teine on sarkastne, suhte lõhkuja, süüdistaja, umbusaldav, raevutsev. See teine mina teeb mulle haiget ja mul on tema pärast häbi.
Lugupidamisega õnnelik ja õnnetu inimene.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Lihtsaid nippe ei ole olemas. Ja kui mõni "nipp" näib lihtne, siis tegelikult ei ole see seda mitte.
Tegelikult on küll. Väga lihtne nipp. Selle nipi nimi on "usaldamine". Aga nagu ma juba ütlesin, siis ei ole see sugugi lihtne. Kuigi pealtnäha paistab, et mis siis ikka. Otsustan, et usaldan ja usaldangi. Aga ausalt, ega muud midagi ei olegi ju teha. Usaldus on tunne, mida ei ole võimalik mingi argumentatsiooniga tugevamaks muuta või kinnitada. Usaldus on ainuke asi, mis saab Teid säästa Teie isiklikust põrgust, põrgust, mille Te ise ikka ja jälle enda jaoks kuumaks kütate. Aga äkki Teile meeldib "kuum" elu? Sest ühest küljest ju tähendab armukadesdus ka armastust ja mida kangem on armastus seda kangem on armukadedus. Ja ka vastupidi: mida kangem on armukadedus, seda kangem on armastus. Mõnikord osatakse oma armastust näidata ainult armukadedust väljendades, mitte armastust, vaid just armukade olles. Sest siis teab Teie partner kindlasti, et Te tahate teda tingimata endale hoida ja näitate selgelt kuiväga Te teda armastate. Õnnetuseks on selline armastuse väljendamise viis asjaosalistele õieti üsna kurnav. Ja lõpuks viib see mõnikord ka lahkuminemiseni või Teie partneri mõnd teist partnerit otsima, kes teda natuke vähem armastaks s.t. et kes vähem armukade oleks. Või oskaks oma armastust teistmoodi välja näidata. Äkki Teil õnnestub talle kuidagi teisiti oma armastust näidata? Mõnel muul viisil? Mõnel sellisel viisil, et ta ei mõtleksi kunagi sellele, et tal võiks olla mõni teine partner? Te ise teate kindlasti, millised on Teie kõige tugevamad küljed ja millisel viisil Te saate talle oma tundeid niimoodi näidata, et see teda Teie poole tõmbaks, mitte Teist eemale tõukaks.
Ja kui Te sellele lisaksite usaldamise. Sest mingit muud "nippi" tõesti ei ole. Sellega Te võtate endale kindlasti riski, et Te võite saada petta. Muidugi. Aga mis on elu ilma riskita? Polegi. Ongi põrgu, pidev põrgu, millest ei pääse. Päästab ainult usaldamine. Mis siis, et see võib kunagi haiget teha. Aga võib ka hästi minna. Võib nii minna, et Te ei pea kogu oma elu kahetsema, et olete usaldanud. Selle riski peate enda kanda võtma. Aga mis muutub, on see, et Te pääsete praegu omaenda loodud põrgust ja pääsete kogu eluks, kui hästi läheb. Kuid kui Te otsustate usaldada, siis on suurem tõenäosus, et võetud risk ennast õigustab.
Riskijulgust!
HK