Tere
Olen väga mures oma peagi 5 aastaseks saava tütre käitumises.Ma ei oskagi siin eriti sellest kirjtada, kuid üritan siiski.Nimelt on suurimaks probleemiks tema käitumine lasteaias.Ta läheb väga kergesti endast välja kui ta ei saa seda mida tema parajasti tahab.Sellega kaasnevad ka märatsemine ja laamendamine.Ette on tulnud ka asjade loopimist ja lõhkumist.Kõik mis parajasti käeulatuses siis kõik need asjad kuhugi ka lendavad.Nii on ette tulnud ka seda kus ta on võtnus väikese lasteaiatooli ja sellega kasvatajat visanud.Muidugi on selliseid olukordi ka kodus aga siin pole teisi lapsi kes võiksid viga saada.Oli probleeme ka voodisse pissimisega nii lasteaias kui ka kodus.Kuis selle raviks kirjutati talle Saroteni.Külastasin ka ühte psühiaatrit ag aerilist abi ma sealt ei saanud.Seega mõtlesin et proovingi siis siit abi leida.Ise ei suuda enam kuidagi temaga toime tulla.Selline olukord on kestnud juba umbes pool aastat.Ja ka kasvatajad ei oska temaga midagi teha kui tal jälle see hoog peale tuleb.Tunnen kuidas juba enda närvid vastu ei pea.Mainin ära ka selle et enamus ajast oleme lapsega kahekesi,sest issi on meil välismaal tööl.Loodan et saite mingigi aimduse minu olukorrast ja oskate mind aidata.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Paluge lasteaia õpetaja abi, et uurida, mis eelneb sellele, kui lapse käitumine muutub kontrollimatuks. Püüdke kodus last jälgida, et mõista, mis talle ei meeldi, et käivitub selline reaktsioon. Kui laps enesevalitsemise kaotab, võtke ta enda sülle ja hoidke tugevasti, vaikides kinni. Kui laps on rahunenud, öelge talle, kui kallis laps ta on, kuid selline käitumine ei sobi ja te tahate teada, miks ta nii teeb. Teile soovitan jääda sellistes situatsioonides rahulikuks. Lapsel on mingi mure, kas igatsus isa järele, või midagi muud. Lapse halva käitumise üks põhjus võib olla suurem tähelepanu vajadus. Soovitan lapsega psühholoogi juurde minna, kellega koostöös saate kindlasti probleemile lahenduse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.