Tere!
Olen suures segaduses ja väga haavunud. Mul on suhe endast 10 aastat vanema mehega, teame teineteist maast madalast, koos oleme olnud 3 kuud.
Meie tutvumise hetkel oli tal teises Eestimaa otsas elukaaslane, kellega koos elanud 5 aastat. See suhe aga oli tema jaoks end ammendanud aastaid tagasi.
Nii ta väidetavalt tuli sealt pärast minuga tutvumist ära, kuid pesu peseb endiselt seal. Samuti on tal seal sõbrad, keda ta külastab kõigil oma vabadel päevadel (tal on vahetustega töö). Oma suhet selle naisega ta vist otseselt lõpetanud pole, aga väidetavalt ööbib sõprade juures ja pidutseb nendega.
Probleem sai alguse mittemillestki. 2 nädalat tagasi ütles mu partner mulle, et on segaduses ja ei tea mida tahab. Olen olnud ta vastu ülihea ja kõigega leppinud ja nüüd...
Kas ta leidis siiski, et tahab oma suhet päästa? See naine näägutab ta kallal ja on talle koguni kätega kallale läinud, lisaks on tal teise mehega laps, aga minu partner tahab oma last. Samas on tal minu jaoks viimasel ajal väga vähe aega. Ütles, et ei soovi meie suhtega kiirustada, kuna selle pärast tal eelmine suhe nässu läkski. Aga kuidas me lähedasteks saame kui peaaegu ei kohtugi? Kui ta on pidevalt oma sõprade pool?
Mida ma pean tegema või arvama? Teda kaotada ma ei taha, kuid pean endast siiski lugu. Aidake!!
Ette tänades, A.(20)

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Vabandan, et olen Teile vastamisega viivitanud. Olen mõnevõrra segaduses nagu see meeski end väidab olevat.
Kogu selles olukorras on väga vähe selgust. Mulle näib, et Teie suhe selle mehega ei ole piisavalt selge: kes on kelle mees ja kes kelle naine? Kas eelmine suhe on sel mehel lõpetatud või on see kestmas? Kas suhe Teiega on hetkel lõpetatud või on see kestmas? Kas Teie varasem pikaajaline tutvus oli selline suhe, mille toel alustada uut? Kas Te soovite suhet, mis justkui oleks teisel pool lõpetatud ja nagu ei oleks kah? Kas see mees, kõneldes oma naise kohta, kõneleb seda mida tunneb või kõneleb seda, mida Te soovite kuulda? Mida ta kõneleb oma suhtest Teiega kui ta on oma kodukohas -- sõpradele, oma elukaaslasele? Kas Te olete veendunud, et ta tõesti tahab oma suhet eelmise elukaaslasega katkestada ja alustada uut suhet Teiega? Need on vaid osa küsimustest, millele mõtlemine aitaks vähendada segadust sellise olukorra ümber.
Teie olukord ei ole tõesti just eriti kiita. Te olete niiöelda abieluvalise suhte (kuigi seal ei Teie väljendi 'elukaaslane'järgi otsustades ei ole abielu, aga on siis tõenäoliselt pikema-ajaline kestev suhe) partneri rollis, kes peab ootama ja lootma, et selle mehe suhe eelmise naisega osutuks piisavalt halvaks, et see katkeks ja mees sõlmiks suhte teiega. Seda ei ole tal niisama lihtne teha tõesti. Kui ta kodukoht on selle naise elukohas ja kõik ta sõbrad ja tuttavad -- kõik, kellega ta on harjunud läbi käima on seal ja iga käik oma kodukohta taaselustab eelmise suhte mälestused. Mälestustega on aga enamasti nii, et need kipuvad välja selekteerima vaid paremad hetked ja halvemad (vägivaldsemad) ununevad. Samas võib ju hetkel ka see teine naine püüda tagasi võita oma suhet selle mehega. Mis suurendab selle mehe segadust ehk veelgi.
Selliste olukordade kohta tehtud uurimused väidavad, et ainult 15% meestest abiellub/hakkab koos elama naisega, kellega tal oli "abieluväline" suhe. Selle järgi otsustades on Teie olukord mõnevõrra keerulisem ja suhte tõenäosus mõnevõrra kasinam.
Teisalt jällegi, kui mees ei suuda otsustada ja käib kui kits kahe heinakuhja vahet, mis sellest edaspidi saab, kui ta siiski otsustab Teiega (algul) jääda? Kas Te suudate rajada oma elu koos inimesega, kes on sellises põhilises küsimuses, kellega ta tahaks koos vanaks saada, lapsi muretseda ja neid üles kasvatada, sedavõrd kõhklev ja otsustamatu?
Lõppude lõpuks on valik siiski Teie teha. Sest Teie näite olevat otsustavam pool selles paaris.
Otsustusvõimet ja jõudu soovides,
H.Küünarpuu