Tere!
Olen juba ammu mõelnud, kuhu oma murega pöörduda ja kas üldse nõu küsida, aga otsustasin ikkagi seda teha.
Olen 24-aastane naine. Sellel suvel saab elukaaslasega koos elatud viis aastat. Alguses oli kõik korras, nagu alati suhete alguses. Mees hoidis mind väga. Mida aeg edasi, seda rohkem ta nagu "harjus" minuga ära ja pöördus oma endiste harjumuste poole tagasi. Nimelt meeldib talle väga sõpradega käia joomas ja ringi sõitmas. Tavaliselt piirduvad need joomised ikka nädalavahetustega. Sel ajal aga on tema telefon välja lülitatud ja teda kätte ma ei saa. Siis, kui koju jõuab ja temaga pahandan, ütleb ta mulle, et milles probleem ja mida ma üldse õiendan. Et kui ei sobi midagi, siis mingu ma minema. Viimasel ajal olengi tema joomistesse suhtunud külmalt. Ei tee neist väljagi, kuid sisimas teeb see mulle ikka haiget. Mehel on ka veel vahest komme käia kasiinodes mängimas, kui ta purjus on. Petmistega ta mulle otseselt vahele ei ole jäänud, kuid kahtlustan, et ta mind ikkagi petab, sest viimasel ajal on ta minu vastu huvi kaotanud. Armastan teda väga ja tema väidab, et armastab ka mind, kuid ma ei tea mida teha. Olen viimasel ajal mures oma tervise pärast. Nimelt on kõik need tema joomised, kasiinodes mängimised hakanud mulle halvasti mõjuma. Mul on igasugune tuju kadunud. Pole enam töö tegemise tuju, kuigi olen oma töökohaga väga rahul. Pole tuju naerdagi, olen koguaeg tusane ja närviline. Õhtuti enne magamaminekut käivad mul mingid imelikud hood. Lähen endast nii välja, nutan ja norin temaga, et miks ta nii käitub ja siis ei saa ma rahulikult magada. Ausalt öeldes ei tunne ma enam ise ka ennast ära, sest varem olin alati lõbus ja heatujuline. Tahaks jälle olla endine rõõmus inimene, kuid ma ei tea miks ma seda ei suuda. Olen proovinud, aga ikkagi langen masendusse. Minu elukaaslane aga leiab, et kõik on korras ja tema minuga üldse probleemidest rääkida ei taha. Mida ma peaksin tegema, et oma masendusest üle saada ja taas olla rõõmus inimene?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teisi inimesi on raske muuta, seda enam kui nad muutuda ei soovi. Nii ka Teie kaaslasega, tema oma käitumise muuta ei soovi. Kui kõnelused ( teemal: ootused rollidele) ei too tulemust, tuleb Teil tegeleda oma hoiakute muutmisega. Kui olukord vaatamata kõnelustele on endine, püüdke keskenduda rohkem endale. Mõelge välja, mida meeldivat ette võtate ilma kaaslaseta. Mis veel teeb Teie meele rõõmsaks, kui meest mitte arvestada? Kutsuge endale appi sõbrad ja sugulased, kelle seltsis on tore olla, öelge neile et vajate nende tuge. Ärge lükake muutuste ellu viimist edasi, tehke seda kohe!
Nautige suve ja elu!
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.