Tere! Olen mures oma 3a5k tütre pärast. Muidu on ta tubli ja hästi arenenud tüdruk, käib üle aasta lasteaias. Viimase kahe kuu jooksul on tal tekkinud hüsteeriahood, mis saavad alguse tavaliselt pisiasjast. Siis ta märatseb, loobibasju laiali, tirib end juustest, lööb teisi ja on täiesti kontollimatu. Kogu selle hoo vältel karjub nii, et lõpuks hääl muutub kähedaks. Hoo lõpuks tuleb sülle, nagu polekski midagi olnud. Ja kui hakkan küsima, mis lahti on,vastab-ei tea. Tihti on need hood lasteaiast äratulemisel, nii et lõpuks panen lapse vägisi riidesse ja viin süles minema. Kas ma peaksin otsima psüholoogilist abi või on lootust, et see läheb iseenesest üle. Ette tänades

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Küsige lapselt, kas ta tahab lasteaias kauem olla, kas alati jääb mõni tore mäng pooleli? Paluge kasvatajat teda jälgida, et enne koju minekut ei jääks ühised mängud pooleli. Pooleli jäänud tegevus võib last häirida. Küsige kasvatajalt, mis tema olukorrast arvab. Kui lapsele järele lähete ja mingi tegevus tütrel alles käib, paluge tal hakata lõpetama ja lubage talle, et Te ootate. Kui tundub, et laps hakkab tembutama, olgu Teil alati mingi tore tegevus varuks, mida võiksite kohe tegema minna. Oluline on tema mõtted mujale juhtida leebelt käitudes, mitte nõudes tema kuuletumist. Kui see olukord mõne nädala jooksul ei muutu, võiksite psühholoogi poole pöörduda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.