Tere. Ma ei tule toime stressiga. Pidev õnnetu olemine on kestnud umbes kaks aastat. Sai alguse ilmselt stressi tekitavate asjaolude jadast ja ma pole suutnud sellest üle saada. Viimase aasta jooksul olen muutunud väga ärrituvaks - mind häirib iga asi (eriti minu poolt kontrollimatud helid - ma vajan täielikku vaikust). Tänu ärrituvusele iga asja peale on tekkinud kerged unehäired, mis omakord tekitavad jubeda tunde iga hommik - sellest jõuetus käia tööl ja koolis.
Vaatamata sellele on mul mõni asi ka hästi läinud, kuid minu rõõm saavutuste üle ei kesta üle tunni - ma tunnen nagu ma oleksin igavesti õnnetu, jõuetu ja ärrituv.
Küsimus oleks, et kuidas olla jälle mina ise ja tulla toime oma viha ning tigedusega. Kuidas lahti saada ärrituvusest? Kas ma saan ise ka midagi teha või pean hakkama abi otsima? Ma olen igasuguste tablettide vastane (ka unerohi) ja ei suudaks ilmselt asja parandamiseks mingeid rohtusid võtta. Parimal juhu tahaks aidata ennast ise, kuid midagi ei oska teha. Aitäh.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitaksin oma päevakavva võtta spotlik tegevus, kui seda seni seal ei ole. Füüsiline tegevus, liikumine värskes õhus, ujumine ja saun- kõik selline tegevus tugevdab närvisüsteemi. Lisaks tuleks õppida selgeks lõõgastumine. Kõike seda, mida sööte ja joote, tuleks jälgida. Menüüst tuleks välja jätta kõik, millel on ergutav mõju (kohvi, alkohol, liigne sokolaad, kange tee jne). Veel tuleks muuta oma suhtumist olukordadesse, mis Teid häirivad. Mõelge selle üle, miks see olukord Teid häirib ja kas on võimalik veidi rahulikumalt asjasse suhtuda. Kui olete mõni kuu elanud ja harjutanud uut elurütmi ja mõtete juhtimist positiivsemas suunas, kuid ikka muutust ei ole, tuleks pöörduda psühholoogi poole.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.