Tere.
Kas oskaksite tuua välja mõnedki plussid selle kohta, kui peres on kaks last (3 ja 6 a-ne), kuid vanemate kooselu seisneb üksnes kohusetundel - mis pole minu arvates absoluutselt õige - ja kui vanemad läheksid lahku. Kas arvate samuti, et kooselu ainult laste pärast oleks õigem lõpetada. Ilmselt võib tuua siinkohal välja pika nimekirja, kui palju halbu asju see endaga kaasa toob, kuid mina arvan, et kindlasti on ka häid asju (just laste seisukohalt). Oleksin väga tänulik, kui Teie, kui kompetentne inimene, annaksite mulle selles osas nõu.
Ette tänades.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Otsuse, kas elada koos, või minna lahku peate kindlasti ise tegema. Enne lahku minekut tuleb kindlasti kõike plusse ja miinuseid kaaluda. Lapsed tahavad elada koos mõlema vanemaga, kuid nad vajavad vanemate armastust ja tahavad tunda, et ka vanemad teineteist armastavad ja austavad.
Kui täiskasvanud kokku jäävad, tuleb mõlemal vanemal teha jõupingutusi, et kodus valitseks rahu, suhted oleksid siirad ja ei halvustataks teineteist. Vahel täiskasvanute vahelised vastuolud lahenevad kiiresti, vahel võtab aega. Alati tasub mõlemil pingutada, et taastada suhetes see aeg, kui teil oli mõlemil tore teineteisega. Kui ise hakkama ei saa, tuleks kasutada psühholoogi abi. Enne lahku minekut tasub vaeva näha! Kui siiski teete otsuse lahku minna, tuleb õppida suhtlema nii, et ei kahjustataks teineteise mainet. Kibestumisest tuleb üle olla ja leppida edaspidine suhtlemine kokku nii, et lapsed ei kannataks. Lapsed tahavad ka edaspidi suhelda nii ema, kui isaga. Rääkida tuleb lastega enne lahku minekut ja selgitada neile, et neid armastate ikka, kuid teil on raskusi koos elada, et olete püüdnud. Selgitada tuleb neile, mis edasi saab, kuidas kohtutakse, kuidas suheldakse ja kus.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.