Tere!
Minu probleem on järgmine. Lõpetasin 1,5 aastat tagasi kõrgkooli ja sellest ajast olen töötanud oma erialal. Tunnen suurt tüdimust ja motivatsioonipuudust. Oma töö teen ära halvasti, suurte pingutustega ennast tööle sundides. Tunnen, et ei suuda oma tööülesannetele keskenduda, mõtted on täiesti hajevil ja tunnen suurt laiskust, ei suuda lihtsalt sundida ennast tööle. Samas kodus on mul kõik korras, meeldib teha majapidamistöid ja siis tunnen ennast virga ja usinana. Koolis läks mul õppimine hästi, kuigi loengutes keskenduda ei suutnud. Alati pidin kodus õppima ja keskenduma, see õnnestus mul hästi. Tean, et peaksin töökohta vahetama, kuid oma erialal suurt valikut ei ole ja tunnen ka, et sellel erialal enam töötada ei taha. Samas ei tea ka seda, millist tööd ma teha tahaksin. Olen ennast juba peaaegu aasta analüüsinud, aga ei jõua kuhugi. Tean, et juba lapsepõlvest saadik olen olnud selline, kes asub vaimustusega uue hobi kallale, kuid tüdinen ruttu. Olen omadega ummikus, sest sellist elu jätkata ei suuda, aga lahendust ka ei suuda leida. Samas põen ka kerget sotsiaalfoobiat ja kardan kõike uut ja suuri elumuutusi. Sooviksin saada nõu, kuidas oma probleemi lahendada. Kas peaksin käima psühholoogi juures ja kui, siis keda Te soovitaksite. Elan Tallinnas.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Leidke endale psühholoog, kellega koostöös saate vastuseid oma küsimustele. Usun, et Teie ametis ja töökohal on meeldivaid tahke, mida Te enam ei märka. Tuleb õppida oma hoiakuid muutma asjade (olukordade) suhtes, mis tunduvad ebameeldivad. Soovitan töökaaslaseid vaadata ka pisut positiivsemalt, et leida enda ümber inimesi, kellega on meeldiv koos töötada ja ka vaba aega veeta. Aasta hakkab lõppema, ettevõtted peavad jõuluõhtuid. Kui Teie töökohal koosviibimine organiseeritakse, soovitan Teil kindlasti osaleda. Tehke koosviibimisest endale tõeline pidupäev- riietuge julgelt, meikige end julgelt ja lubage endale käituda vabalt. Kui olete end ette valmistanud selleks, saate kogeda meeldivat õhtut meeldivate töökaaslastega, mida Te iga päev endale olete "keelanud".
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.