Tere!
Olen 32 a naine,abielus juba 12 a ja meil on ka sama vana poeg.Minu mees oli mulle esimene tõsine suhe nii intiimsel kui ka vaimses mõttes.Olin siis 19 aastane..
Oleme elus näinud nii häid kui ka halbu aegu st. on olnud erinevaid kriise.
Need on põhiliselt seotud minu mehe naistelembusega,tal on neid olnud abielu
jooksul ikka päris palju..kõik on olnud sellised üheöö suhted ja samas olen tundnud kogu aeg puudust emotsiaalsest lähedusest.Ta on väga hea isa oma lapsele,majanduslik jne.
Umbes pool aastat tagasi tutvusin aga mina endast 7 aastat noorema mehega
kellesse olen siiani sügavalt armunud.Ja temagi minusse..me veetsime väga toreda suve..suve lõpus oli mul abikaasaga mitmeid jutuajamisi....ta palus võimalust ja tahtis meie suhet igal juhul hoida..ma ei suutnud,tema palvet täita
sest olin/olen väga armunud just sellesse noorrmehesse.Ja siis kolis mu mees ära...üürikorterisse.
Kestis see tema äraolek u.3 nädalat.Mina nautisin noormehega koosolemist..
tundisn temaga koosolles end väga kindlana...nii kui üksi jäin...hakkas kummitama..minevik...laps igatases isa,kogu see korter mille oli mu abikaasa ehitanud,ühised tuttavad..see ajas mu hulluks.
samas märkasin enda juures veel üht kummalist tunnet..ma ei võinud mõelda ka et mu abikaasal on keegi teine naine...samas ise ma teda tagasi ei igtasenud...nagu mingi omandiinstinkt.
Ja siis ühel nõrkusehetkel kutsusin oma mehe tagasi....lihtsalt..ise ehmatasin ka ära miks ma nii tegin.Ei mõelnud noormehe tunnetele ja hiljem kahtsesin seda ka väga,väga..kuigi abikaasa püüab olla minuga igati mõistlik jne.Ei ole ma jälle rahul oma otsusega..
Noormees sai kõvasti haiget,püüdsin temaga rääkida...oma tunnetest ja tunnistasin talle et kahtetsen väga oma otsuseid.Ühesõnaga kõik said haiget ja tunnen end kohutavalt süüdi..Nüüd igatsen ma kohutavalt seda noormeest..ja tundub et ka tema oleks nõus mulle andestama..Ma nagu ei suuda kummastki
loobuda aga tean et mõlemat ei saa...
Olen käinud ka psühholoogi juures..tema soovitas..ika neid plusse ja miinuseid ühe või teise mehe juures kirja panna..jne see nagu ei aita.Ma ei tea mida edasi teha,ei taha enam valetada ja teistele ja endale haiget teha.
Aidake palun.
Kati

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Suhe ei tähenda mitte ainult emotsionaalset ja füüsilist lähedust, vaid kindlasti ka teatud rutiini, mille kadumine võib panna oma otsustes tõsiselt kahtlema. Kahte suhet võrreldes ei pruugigi aru saada iseenda vajadustest ja soovidest. Teie kaks suhet on olnud väga erinevad: üks on kestnud palju aastaid ja sisaldab pikalt ühiseid mälestusi ja ka mineviku õnnehetki, teine suhe on seotud tugeva emotsionaalse lähedusega.
Parim viis olukorrale lahendust leida, on alustada iseenda vajadustest. Küsige endalt, millist elu Te soovite (sõltumata partnerist), milliseid vajadusi peaks Teie jaoks sobiv suhe ja ka partner rahuldama. Kirjutage oma vajadused üles ja hinnake siis mõlema suhte potentsiaali neid vajadusi rahuldada. Lähtudes iseendast teete kindlasti õigemaid valikuid, kui suhteid omavahel võrreldes.
Soovitan siiski pöörduda ka psühhoterapeudi poole, kes aitab nii ühte suhet lõpetada, kui vajadusi täpsustada.