Tere
Oleks selline küsimus: kas on mingit võimalust ravida sellist foobiat nagu hirm telefoniga rääkimise ees? See on mind kimbutanud juba aastaid ja aastaid ning mul on juba tõesti ja tõsiselt kõrini. Eriti hull on olukord siis, kui peab helistama mõnele vähem tuttavale või täiesti võõrale inimesele. Ma lähen ikka päris tõsiselt närvi ja võin istuda tükk aega, telefon ja number ees, ja lasta sellel pingel üha kasvada. Mõnikord võtan ennast kokku ja helistan, mõnikord lihtsalt ei suuda. Kui juba esimesed sõnad räägitud on, pole enam hullu, lihtsalt alustamine on see, mis närvid krussi keerab. Sõpradele, kellega tihedamini suhtlen, on kergem. Aga ka neile ei kipu ma väga tihti helistama, kuna mõtlen iga kord, et millest mul õieti nendega rääkida on. Niisama loba ajamiseks nagu ka hästi ei tahaks helistada, ikka mingi asja pärast. Kuigi mulle endale küll meeldib, kui keegi mulle helistab ilma otsese vajaduseta, lihtsalt niisama.
Et kokkuvõtteks...ehk oskate midagi soovitada, mis võiks aidata? Ma ei usu, et lihtsalt "enda kokku võtmisest" püsivat tulu oleks, arvan, et vajan midagi enamat.
Ette tänades,
Kaspar

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Kaspar!
Soovitan enne Teile olulist kõnet võtta paber ja pastakas, ning panna kirja esimesed sõnad ja eesmärk (või kõne sisu).
Kui kuulete vastajat, on oluline, et Te ennast tutvustate ja küsite vastajalt, kas tal on aega Teiega vestelda. Siis järgneb Teie poolt võimalikult lühike ja täpne kõne. Andke vastajale aega vastata, ärge teda katkestage, ka siis, kui Teile vastus juba selge on. Lõpetades tänate ja soovite head aega. Nii lihtne see ongi.
Ärge muretsege selle pärast, mis mulje te endast jätsite. Harjutage sama skeemi kohe ka sõpradega.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.