Olen 50 aastane naine. Teen kõvasti sporti ja igati optmistliku olemisega. Kuna eelmine aasta oli väga pingeline, siis augustis hakkasid paanikahäired. Psühhiaater kirjutas välja fevarini ja xanaxit. Neid olen võtnud juba üle kahe kuu. On aidanud väga kõvasti, aga nüüd hakkab jälle see paanikahäire peale, eriti kui peab palju töötama. Kuna olen õpetaja ja teen ka igasuguseid pidusid , siis lihtsalt töötan üle. Juba kaks päeva tunnen iiveldushoogusid, käed hakkavad värisema, ning kõht valutab. Need hood olid ka enne antidepressantide võtmist. Meil koolis ei küsita kas sa jõuad ka nädalavahetustel tööd teha, kui ära ütled võib olla õeldakse mullegi , et kui tahad võid ära minna. Ei oskagi midagi peale hakata. Tuleb ikkagi töökohta vahetada, sest ma ei oska halvasti tööd teha, kõik peab ilus ja hea olema. See aga võtab palju energiat ja jõudu ning närvid ei pea vastu.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kuidas töökoha vahetus Teid aidata saab? Teha tööd perfektselt- see oletegi Teie. Saate muuta oma suhtumist saavutatud tulemustesse ja olla vähem kriitiline enda suhtes. Enda tööd lubage teistel hinnata ja ärge kartke hinnanguid. Püüdes hästi töötada, tuleb endale aru anda, et puhkuseks peab ka aega olema ja kiitke end ise, kui teised seda ei tee. Soovitan leida endale keegi õpilastest (või mitu), kellele osa töödest delegeerida saate. Andke julgelt neile ülesandeid ja usaldage neid. Küllap saate meeldiva kogemuse ja kindlustunde, et Teie kvaliteedinõuet on märgatud. Noored on väga tänulikud, kui õpetaja, kes ise enda suhtes nii nõudlik on, neid usaldab. Uhke saate olla selle üle, et olete kasvatanud usaldamist väärivaid noori inimesi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.