Olen 33a. abielus naine ja 1 lapse ema.
Mind vaevab pidevalt mingi seletamatu sisemine rahutus. Kogu aeg on selline tunne, et ma ei jõua kõike, mis vaja, ette võtta ja ära teha. Viimasel ajal ärkan enamasti igal öösel üles mingi ärevust tekitava mõtte peale, ei suuda tükk aega uinuda, vastu hommikut saan sõba silmale... kui juba on vaja ärgata. Painab väljamagamatus. Samas lähen igal õhtul rahulikult magama, püüan midagi mõnusat enne uinumist lugeda; viimasel ajal aina rohkem väldin teleri vaatamist.
Tekkivat pinget tunnetan eelkõige kiirgavat alakõhtu, väljendub see ka rabedates liigutustes (alatasa mu käes midagi koliseb, pudeneb maha), kannatamatuses ja äkkvihas lähedaste inimeste suhtes; tööl kadeduses edukamate suhtes.
Muretsema paneb asjaolu, et tunnen, et see mõjub mu tervisele: ei suuda rasestuda üle aasta, kehv enesetunne.
Lisan juurde ka seda:
*et 1994.a. üritasin enesetappu, olin sellejärgselt Paldiski mnt.-l ~10 päeva pehmel ravil
* ei poolda ravimiteraapiat, vaid looduslikke ravivahendeid ja -viise (kas aitaksid tsooniteraapia, massaazh, loovkursused, NLP jms.? Kuhu soovitate pöörduda?)
* meeski on aeg-ajalt äkkvihaga ja pessimistlik ning tööga / probleemidest koormatuna stressis
* lapsepõlve "kujundas" mitte eriti rahulik kodune keskkond (isa tihe joomine, ema närvilisus)
Millest alustada? Oleme mitmeid kordi mehega "sõjanõu" pidanud, ise püüan endaga hakkama saada, aga jõuan ikkagi 0-punkti tagasi. Ei taha, et ise ja pere oleks närviline.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kindlasti olete nii Teie kui ka Teie mees kõvasti üle väsinud. Üleväsimuse ja kurnatuse tunnusteks on sedasorti unehäired, mida Te kirjeldate ja ka muud nähtused, mis Te üles loete. Esimene asi oleks kohe leida võimalus puhkuseks ja kui saaks, siis kuskil päris siinsest keskkonnast väljas ja kinnipandud mobiiltelefonidega ja muude sidevahendite väljalülitamisega.
Looduslikud ravivahendid aitavad siis, kui stress hakkab alles välja kujunema või aitavad nad vältida pingete kuhjumist. Kui asjad on nii käest ära lastud, nagu Te kirjeldate, siis oleks see nagu tulekahju kustutamine sõrmkübaraga vett kandes.
Massaaž on kindlasti hea, see vähendab pinget kehas. Loovteraapiad ka, kuna need aitavad mõtteid pingeid tekitavatelt asjadelt kõrvale juhtida ja loovad päevakavasse ajalõigu, mil Te ei tegele tööprobleemidele mõtlemisega, ehk siis puhkuse perioodi. Psühhoteraapiast oleks teile mõlemale kindlasti kasu, see aitaks aru saada sellest, mis ei ole päris nii, nagu peaks ja kuidas peaks olema nii, et oleks kergem. Ja kui ka Teie mees on stressis, siis oleks kasu ehk sellest, kui te mõlemad koos paariteraapias käiksite. Mitte et teie suhetel midagi viga oleks, aga siin tuleks leida viise teineteise toetamiseks ja abistamiseks pingetest üle saamisel. Kuna Te osutate lapsepõlve perekonna raskustele, siis kuluks ära ka neid asju pisut pikemalt analüüsida.
Ja ehk peaks sinna juurde ka mingit ravimit siiski tarvitama. Ma tean, Te ütlesite, et olete ravimite vastane. Olgu, aga olge ravimitevastane siis edasi, kui see raske periood on möödas ja Teie tervis jälle käes on. Siis kasutage looduslikke vahendeid, et sellised pinged uuesti ei koguneks.
Edu soovides,
Harri Küünarpuu