Tere!
Mäletan juba lapsest saati esinenud endal mingeid tahtmatuid mõttevälgatusi
Mis on enamasti risti vastupidised minu tegelike soovidega, näit. keegi tore inimene, või
õpetaja või kes iganes seletab mulle näiteks midagi, ma tajun et ta on läbinisti hea minu vastu
ja tekib mõte kuidas ma midagi eba-sobivat teen, karjatan loll näiteks, siis hakkab selle mõtte pärast häbi. Praegu kus olen juba täiskasvanu, on need jälle võimendunud ja hullemaks muutunud, nii et tekib juba hirm oma ligimeste pärast, et äkki iteengi midagi ära. Fantaasia manab kiiresti mingi jubeduse silme ette ja üritan seda igat moodi eemale peletada.
Tean et mini piirini esineb neid kõigil, aga kas see on enam tavaline stress, (ületöötamisest) mõni kord olen juba paanilist hirmu tundnud
Äkki oskate midagi soovitada
Parimatega
***

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Tõenäoliselt on Teie puhul tegemist sundmõtetega. Need on tahtmatult pealetükkivad mõtted või kujutlused, mis häirivad inimest. Te püüate neid maha suruda, kuid see ei õnnestu alati. Tavaliselt intensiivistuvad sundmõtted pingelistel eluperioodidel ja muutuvad väga häirivaks. Sundmõtete puhul on üsna sage hirm oma kujtluste teostamise ees (teen kellelegi midagi halba). Seda ei ole tarvis karta. Kujutlus ja tegevus on kaks eri asja ja kindlasti ei tee Te oma lähedastele inimestele midagi kurja. Kuna sundmõtted on Teie elu häirivad, siis tuleks neid ravida. Sundmõtete raviks on olemas ravimid, mida kirjutab psühhiaater ja ravimitele võiks lisanduda psühhoteraapia. Soovitan dr. Anu Järv´e tel 07 441 705.