Meil on 2-aastane poeg ja hakkasime teda septembri algusest lasteaiaga harjutama (on käinud 4 päeva), aga tundub, et see mõjub tema psüühikale traumeerivalt(?). Viisin ta sinna hommikul ja jätsin kuni 12-ni kuni teised magama läksid. Neljas päev oli kõige raskem, sest siis ta sai juba aru, et ma kavatsen ära minna. Kui hakkasin ära minema, nuttis ta hüsteeriliselt ja klammerdus. Selle kolme tunni jooksul nuttis ta veel 2 korda ja kui ma järgi läksin, siis tuli ka veel pikk nutt (hakkas mind kohe välisukse juurde vedama)Nüüd, kui ma silmapiirilt kaon, siis ta hakkab mind kohe hõikama ja otsima, kontrollib kogu aeg, kas ma olen olemas. Ükspäev jäi ta paariks minutiks teiste lastega mänguplatsile(jooksin ise korraks tuppa) ja kui ma välja tagasi läksin, siis oli tema jõudnud juba mänguplatsist kaugemale joosta (maakoht)ühe võõra neiu juurde ja nuttis täiesti hüsteeriliselt. Hõikasin teda kõvasti mitu-mitu korda, aga ta ei reageerinud ja jooksis muudkui edasi-nagu oleks kurt olnud.
Rahaliselt oleks võimalik lapsega vel kodus olla, aga panime ta sõime sellepärast, et ta saaks sotsialiseeruda. Aga nüüd tekibki küsimus, et kas nii väiksele lapsele on seda ikka vaja või tasub sellega veel oodata? Ja kas nii väike laps on üldsegi valmis kollektiivis hakkama saama, kas see pakub talle midagi? Kas selline "emme küljest ära rebimine" võib tema hinge mingi jälje jätta?
Tänud!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui pole vajadust last sõime saata, võiksite veel oodata. Mõned lapsed kohanevad kergesti uute olukordadega, teistel võtab kohanemine aega.
Mõne aja möödudes tuleks hakata last harjutama üksi olema. Algul selgitage lapsele üksi jäämise vajadus ja siis jätke teda lühikeseks ajaks üksi. Kui üksi olemine on õnnestunud, kiitke teda. Kui üksi olemine ebaõnnestub, rahustage ja kinnitage talle, et Te olete alati kuuldekaugusel. Küsige lapselt, mida ta kardab. Harjutage last teiste mängima. Külastage mänguväljakut, kus on talle võõrad lapsed. Algul istuge tema lähedal, järgmistel päevadel kõndige kaugemale, kuid juba kodus selgitage talle, et lähete jalutama temast eemale.
Hetkel kinnitage talle, et Te olete alati lähedal ja kartmiseks pole põhjust.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.