Tere
Mure selline, et ei saa kuidagi lahti oma kurvast meeleolust. Pole põhjust olla kurb ja nutta kogu aeg, aga ometi leian põhjuse milleks seda teha.
Minu sõber andis mulle veebilehe lugemiseks biopolaarsest meeleoluhäirest, leidsin nii mõningaid jooni, mis minuga sarnanevad - meeleolu muutused kiired, ca ~2 nädalane nutuperiood, mis läheb üle suhteliseks ükskõiksuseks. Huvi seksi vastu on samuti vahelduv - kord on nii, et ei saa küllalt, siis jälle nii, et 2-3 nädalat ei taha nähagi. Samuti olen hädas kontsentreerumisega nii tööle kui ka eraelus, kuidagi ei saa midagi kodus tehtud. Iseenesest läheb tööl hästi, palk on hea, seltskond tore. Samuti läheb suhtes kõik hästi, kuigi oleme teineteisest väga kaugel. Suur osa minu kurvast olekust ongi seotud tema järgi igatsusega, samas pole mitte midagi, mille üle tõsiselt kurvastada. Kuidas toimida? Kuhu minna, kas minu probleem on üldse probleem? Mõtlen, et kuidas ma lähen arsti juurde rääkima, et ma ei saa nutust võitu - teen seda igal pool, täiesti suvalistel hetkedel ilma mingi põhjuseta. Olen võtnud antidepressante, kuid mitte pikalt, vaid 1 kuu. Mõjusid uimastavalt, mõnes suhtes kergendavalt, kuid arvan, et mingit ravi need ei pakkunud. Kas üleüldse on võimalik ravida kurvameelsust? Lihtsalt ei suuda enam, ajan kõik oma tutvusringkonnas hulluks ning minu kalli on väga väga mures meie tuleviku pärast.
Tervitades,
Annika

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Annika!
Soovitan külastada kõigepealt naistearsti ja talle rääkida oma murest. Väga tundlikel naistel võib esineda meeleolu muutusi, mis on seotud menstruaaltsükkliga. Teise käiguna tuleks leida endale psühholoog, kellega saate oma probleemidele lahendusi otsida.
Nagu ma aru saan, töökohal Teil nutuhoogusid ei teki. Seega kodus olles tekkivad Teil mõtted, mis kurvaks teevad. Soovitan tegeleda tervisespordiga, jalutada värskes õhus ja suhelda inimestega, kes on rõõmsameelsed. Kui olete üksi kodus ja igatsus kaaslase järele tekkib, tuleb need mõtted kõrvale tõrjuda. Kodus on alati midagi teha ja midagi tehes on kindel, et mõtted mujale suunduvad. Nii harjutades saate varsti aru, et suudate olukorda kontrollida.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.