MUL on suurprobleem.Kui ma olin 3 aastane ,siis ronis mulle jala peale tigu ja sellest ajast peale kardan lausa paaniliselt tigusid.Olen 27 aastane ja ei suuda kuidagi sellest hirmust vabaneda .Olen proovinud kõikvõimalikke meetodeid(psühholoogid,psühhiaatrid,sensitiivid,nõiad,autosugestioon,armsa inimese toetus jne.),kuid miski pole aidanud.See hirm segab tugevalt mu elu,ei saa ma looduses käia,abikaasa vanemate pool maal olla,isegi vihmase ilmaga äärelinna tänavail liikumine on paras julgustükk.Kui ma tigu näen hakkan üle keha vvärisema ja kui ta peaks vastu mu keha või riideid puutuma,võin kaotada kontrolli ja hoolimata paigast hüsteeriliselt karjuma hakata või minestada.Mida ma pean tegema?Kas on mul mingit võimalust sellest tobedast hirmust vabaneda? Ette tänades Elke.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Lp. Elke
Tegemist on lihtfoobiaga, Te kardate ülemääraselt ühte konkreetset objekti - tigu. Psühholoogi või psühhiaatri juurest käimisest iseeneset on vähe. Pole olemas rohtu, mis sellise hirmu kõrvaldaks. Lihtfoobiate ravis peetakse efektiivseks kognitiiv-käitumuslikku teraapiat. See on raviviis, kus kasutatakse konkreetseid tehnikaid taoliste hirmude ületamiseks. Kuna olete juba erinevate spetsialistide juures käinud, siis soovitaksin Teile konkreetseid psühhoterapeute. Tallinnas Liisi Graf; Tartus Katri-Evelin Esop, Anu Aluoja, Kersti Luuk, Kaia Kastepõld; Pärnus Elen Kihl. Spetsialiste on loomulikult veel, kui pöördute kellegi poole, uurige, kas nad on saanud kognitiiv-käitumusliku teraapia alase väljaõppe ja kas neil on kogemusi taoliste häirete ravis.