Õpin arstiteaduskonnas teist aastat. Olen arstina töötamisest unistanud juba põhikooli lõpust saati, ent nüüd on probleem. Mulle meeldiks olla arst, ent tee selleni jõudmiseni näib mulle ületamatu. Igapäev on vaja koolis veeta 8-12 tundi + koju jõudes hakata valmistuma järgmise päeva arvestusteks. Tudengielust osa võtta ei saa, aega ei ole. Siiani oleme õppinud vaid füüsikat, keemiat, bioloogiat, millega mul juba keskkoolis probleeme oli, nüüd tunnen end kõige lollimana kursusel. Ükski aine mind ei huvita. Nutan ülepäeva, ei suuda keskenduda, vahepeal mõtlesin isegi suitsiidile, sest olen finantsiliselt sõltuv oma vanematest ja ka nemad on kindlad, et nende ainus tütar peab kunagi nii preztiissele kohale asuma. Alguses soovisin seda ju minagi. Koolist tulenevalt on mul sageli depressioon ja tülid oma lähedastega, tunnen , et lähen varsti hulluks, aga ei leia väljapääsu. Võiksin ju teaduskonda vahetada, ent olen veel nii noor, et ei suuda otsustada, mis mind huvitaks. Tunnen, et mu elul ei ole enam mõtet. Nii naljakas, kui see ka ei tundu, aga oleksin parema meelega pereema ja kasvatasksin põllul kapsaid. Ma ei jõua enam rabeleda!!! Kas oleks abi psühholoogi juurde pöördumisest?
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Arstiõpingud ongi pikk ja vaevaline tee. Kui seda tervikuna käsitleda ning vaid lõppeesmärki näha, siis võibki tunduda see liiga kauge ja kättesaamatuna. Sellised suured eesmärgid oleks mõistlik jagada pisemateks: üheks semestriks, kindlateks õppeaineteks ja miks mitte kohati ka üheks pikaks koolipäevaks. Nii on asjadega lihtsalt kergem toime tulla.
Aga isegi siis, kui suudame oma aja planeerimise ning eesmärkide realistliku püstitamisega hakkama saada, tuleb hinnata ka iseenda motivatsiooni kõike seda teha. Kui ajend arstiteadust õppida tuleb väljastpoolt, siis võid planeerida palju tahes ning olla ikka püsivalt rahulolematu. Igal juhul soovitan pöörduda psühholoogi või psühhoterapeudi poole.