Tere,olen mures oma 15 aastase tütre pärast.Õppeedukus on vilets,sellest veerandist on hinded tunduvalt paranenud,ainult üks 2 jooksvates hinnetes,muidu oli tunnistusel pidevalt kolm kahte,oma olemiselt n.ö.hüperaktiivne ja sõnakas.Nüüd tuli koolist teade et on suunatud õppimise pärast alaealiste asjade komisjoni.Tütar on endast väljas,soov õppimiseks kadunud,et miks õpetajad ei märka et ta on püüdnud ja ennast parandanud,Keeldub samas koolis õpinguid jätkama,selge on see et kui oled korra "hambusse" jäänud on sealt raske välja tulla,Kas lahenduseks võib olla kooli vahetus?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Neiul on selline iga, et konfliktid koolis on kerged tulema. Neiu probleem ongi koolis see, et õpetajad teda ei märka. Nimelt ei märka, et neiu püüab õppida paremini. Kui noor, kellel tähelepanu vajadus on suur, seda koolis hea käitumisega ei saavuta, siis ta muutubki õpetajate suhtes kiuslikuks. Õpetajad soovivad, et noored käituksid korralikult, kuid nende ootused ei täitu ja ongi pahandused majas.
Soovitan Teil neiu suhtes olla ise tähelepanelik ja võimalikult tihti teda kiita. Selgitage talle, et õpetajate suhtes on mõistlik olla leplikum, ka neil on palju muresid. Olge neiule toeks, ärge teda kritiseerige, kui koolis halvasti läheb. Püüdke teda kuulata, et ta saaks oma muret Teile kurta.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.