Olen jõudnud oma elus ajajärku, kus selgelt tunnetan vajadust lõpetada oma abielu. Kahjuks ei õnnestu mul oma mehele selgeks teha, et mõtlen seda tõsiselt ja meil oleks aeg oma teed minna. Ühelegi minu selgitusele ta ei reageeri ja arvab vist, et teen nalja. Samas teab ja näeb ta ka ise hästi, et meie kooselu enam ei toimi. Ma ei saa teda väevõimuga midagi tegema panna. Kunagi oli meil kokkulepe, et mina jään lastega korterisse ja tema kolib välja, kui selleks peaks vajadus tulema. Nüüd oleks nagu see aeg tulnud, aga tema tunneb ennast muidugi mugavalt ja ei soovi midagi muuta. Muidugi ma annaksin talle aega oma asju seada, aga ta ei kavatse seda teha. Kas ma pean inetult käituma hakkama, et ta mind tõsiselt võtaks? Normaalse vestluse ja selgitustega pole ma kusagile jõudnud. Palun andke nõu, minu soov on kindel.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Abielu lahutamine on alati valus, lihtsaid lahendeid tavaliselt pole. Kui Sinu otsus on kindel ja läbirääkimised mehega ei edene, tuleb Sul algatada ise lahutus. Lihtsam ja valutum on ühine avaldus ja ühised kokkulepped.
Esimene käik võiks olla juristi juurde, kes selgitab asja juriidilist poolt.
Lahutus on raske ka lastele. Sa peaksid nendele selgitama, miks Sa isast lahku tahad minna. Selgitus peaks sisaldama isa armastust nende vastu. Neid tunded mis Sinul oma mehe vastu on ja miks ikka Sa isaga koos elada ei taha. Ja ära unusta lastele ütlemast, kui väga Sa neid armastad.
Kui mees enne Sinuga lahutuse teemal ei taha vestelda, siis juristi juures on ta seatud fakti ette.
Edasine sõltub sellest, kui mõistlikult ja võimalikult rahulikult te mõlemad oma suhet lõpetada suudate. Kasuks tuleb see, kui suudate lahku minna ilma vihata ja teineteist süüdestamata.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.