Tere!
Ei tegi millest alustada. Viimasel ajal näib kõik nii mõttetu, v.a ilusad sügisesed ilmad. Kõik sai alguse 1. sept, peale seda on kõik suhteliselt sassis. Käin gümnaasiumi lõpu klassis. See on mu ellu lisanud tohutult pinget, eksamid on tulekul. Ei taha nende peale mõelda. Iga päevaga järjest enam tunnen, et mu aju/mälu ei taha mitte midagi meelde jätta, kõik mida tundides räägitakse ja mida loen jne, ei taha kuidagi meelde jääda. Väga tihti tuleb selle pärast üsna nutune tuju peale, et mis mõttega ma eksamitele lähen, kui midagi ei oska ja ei tea.
Teine probleem on unetus. Tavaliselt lähen nö. magama 22-23 paiku. Heal juhul saan paar tundi magada, kui juba ärkan. Ja siis enam magama ei jää. Ei ole harvad korrad, kus leian enda 3-4(hommikul) ajal väljas jalutamas. Une puudus on mind morniks ja tõredaks, lojuks muutnud.
Tihti leian end kusagil nurgas või laua all istumas ja mõtlemas, et pagan, miks minuga kõik asjad juhtuvad, kuigi samas kõigiga juhtub alati midagi. Kõige hullem on see, et peale partnerist lahku minekut ma ei suuda temaga koos oldud ajast ja temast midagi head meenutada, samas puudub usaldus inimeste vastu, ei suuda ise endagi, nii sisemiselt kui välimusega, leppida- see on mind pannud end vihkama, ma ei taha selline olla, nagu ma olen.
Kõike need ajapikku suureks umbsõlmeks muutunud ega taha kuidagi lahti tulla. Mis kõige kohutavam- söögiisu on kohutavaks muutunud...
Võib olla oskate aidata, kuidas ma saaksin endaga paremini toime tulla. Mõned näpunäited anda. Kas tegu on depressiooniga või stressiga?
Ette tänades, Liisu

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Liisu!
Teie kirjas on olukorra lahenduseks väga arukaid mõtteid. Loodus pakub alati naudingut, et mured hajuksid. Samuti teete Te õigesti, kui und ei tule- lähete õue jalutama. Nüüd tulge laua alt välja ja tehke oma olukorra inventuur. Mina arvan, et põhiline on hirm eksamite ees. Kui inimene on ärev, siis tundubki, et midagi ei jää õpitust meelde. Seega ülesanne nr.1: tuleb õppida lõõgastuma, st. sundida end rahule igas olukorras. Teine põhiline probleem on noormees, kellest lähku läksite. Kui see on minevik, siis püüdke temst mitte mõelda. Iga kord, kui mõte temale läheb, püüdke seda tõrjuda. Kui olete usinasti harjutanud lõõgastumist, suudate olla rahulik igasugustes olukordades ja siis muutub ka Teie toitumine normaalseks. Endaga rahul olles suudate ka teisi noormehi märgata.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.