Tere!
Mul on tütar, kes on 1a ja 5 k. Minul on mõne nädala pärast vaja opertasioonile minna, oleksin haiglas 4 päeva. Isaga lepib tütar hästi ja isa hoiab sel ajal last. Kas võtta tütar haiglasse kaasa, kui mees mind vaatama tuleb? Või parem ta ei näeks mind need mõned päevad? Kuidas võib mõjuda nii väikesele lapsele ema nägemine haigla voodis? tehakse kilpnäärme operatsioon ja arvatavasti esimesel päeval ei saa ma ka rääkida. Andke palun nõu, mida teha.
Teid tänades, Jaana

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Jaana!
Kui vähegi võimalik, peaks laps Teie juures olema, või Teid nägema nii palju kui võimalik. Lapsele tuleb rääkida juba eelnevalt, et lähete haiglasse ja olete seal mõne päeva. Püüdke seda rääkida rahulikult ja selgitada, et inimesed on ikka vahel haiged. Kui Teie ja pere suhtute haiglasse minekusse rahulikult, on laps ka rahulik selle sündmusega seoses. Muidugi võib ta haiglas tahta Teie juurde jääda, siis tuleb isal vaeva näha tema mõtteid mujale juhtides ja talle mõne põneva tegevusega tähelepanu emalt mujale juhtides.
Soovin kiiret paranemist!
Irene Kalvet.