Punastan väga tihti, eriti kui on tegu ootamatu või kohmaka olukorraga. Tihti selle pärast, kui ma midagi ei tea (nt õpetaja või ülemuse ees) ning siis kui on lihtsalt piinlik ja ma ei oska olukorras kuidagi käituda ning ohjasid n-ö oma kätte võtta. Punastades tunnen, kuis üle näo ja kaela tumepunaseks lähen, see tekitab piinlikkust ning ajab veel rohkem punastama. Kas punastamist on võimalik kuidagi kontrolli alla saada? Mis aitaks piinlikes olukordades (siis kui vastusega endast kõrgemal seisva inimese (õpetaja/ülemuse) ees hätta jään ja teised (klassikaaslased/töökaaslased) on ka ruumis) punastamist vältida või rahulikuks jääda? Muuseas kui trenni teen, siis olen ka alati näost peetpunane. Teistel on seejuures kerge õhetus. Nii piinlik, mida küll teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Te olete tubli noor inimene, käite koolis, tööl ja trennis. Teie tublidust ei vähenda põrmugi punastamine. Teie hinnang on punastamisele kriitiline. Oletame, et keegi Teie tuttav punastab. Kas see muudaks Teie suhtumist temasse, või kas Te olete teiste punastamist tähele pannudki? Püüdke oma hoiakut punastamisse muuta, kergitage veidi oma enesekindlust, Teil on põhjust endaga rohkem rahul olla! Olete alles noor inimene ja õpite iga päev midagi uut. Sportlasene on oluline, et säilitaksite rahu igas situatsioonis ja seda tuleb Teil õppida.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.