Tere!
Kuidas aidata 17. aastast tütart, keda vaevab gümnaasiumis käies unetus.
Tal tekivad lausa hüsteeriahood öösiti kui ei tule und ja ta peab järgmisel päeval toimuvateks töödeks korralikult välja puhkama. Uni ei tule tal kindlasti mitmetel põhjustel.(probleemid peigmehega, tahab õppida väga hästi ja on suur pinge) Soovitasin tal minna psühholoogilisele nõustamisele. Kas on olemas ka mingi muu võimalus? Ta on perearstilt saanud mõne unetableti ja see mõjus ülihästi. Kardan, et see võib sõltuvuseks saada? Kas on olemas uneuuringuid või mingit hüpnoosi vms. mis aitaks põhjust selgitada. Ta ise keeldub uskumast minu juttu. Unetus kestab tal juba mitu kuud. Vahelduva eduga. Gümnaasiumis käies ei ööbi ta kodus. Kodus viibides uneprobleeme üldjuhul pole. Kas ehk mõjub ka mingi voodi halb asukoht?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui psühholoogi juurde neiu minna ei saa, tuleb end ise aidata. Alustagu sellest, et muudab oma õhtust tegevust. Magamamineku aeg peaks olema 22.00 paiku ja iga päev samal ajal. Enne uinumist ei tohiks juua ja süüa ergutavaid jooke ja toite (kohv, alkohol, sokolaad jne.). Hea oleks jalutusläik enne magamaminekut. Kindlasti ei tohiks voodis lugeda ja televiisorist vaadata enne uinumist. Teleka vaatamisest tuleks mõneks ajaks täiesti loobuda.
Kui und ikka ei tule, tuleks voodist välja tulla ja teha endale üks rahustav magus tee ja alles mõne aja pärast minna voodisse tagasi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.