Mul on selline küsimus : kaua võib võtta lasteaiaga harjumine? Olen kahe tütrega kodune - vanem laps 3a5k ja noorem 1a2k. Sellest sügisest panime vanema lapse lasteaeda, ise olen teisega veel kodune. Nüüd on ta seal käinud peaaegu kuu aega. Ilma nututa läks ta esimesed 3 päeva. Siis oli ta haige ja järgmisel nädalal minnes, hakkas nutujoru pihta. Teda viib hommikuti issi, ja nutab ta tihti juba kodus. Lasteaias pidi ta hästi hakkama saama, seltsib teistega hästi, tal on ka vana sõber samas rühmas. Laps on keskmiselt arenenum, väga arukas. Mõni hommik nutab rohkem, mõnel vähem ja mõni üksik hommik on ka täitsa nututa läinud. Täna oli näiteks aga 1.korda päev kui ta nuttis terve hommikupooliku u.10.min. nuttis ja 10. naeris ja mängis teistega, õues olles ei olnud üldse nutnud. Ta on hakanud ka ööseti halvasti magama, on tihti üleval ja seetõttu ka hommikuti unine. Samuti on ta kiuslikuks muutunud oma väikeõe vastu. Saan aru, et teda muudab kadedaks väikeõe kodusolek, aga ma ei suuda teda ennast ka koju enam jätta. Ma lihtsalt ei ole selleks enam võimeline. Küsimus oleks - kas selle jutu peale arvate, et oleks vaja lasteaias käimine lõpetada ( kuigi see oleks enesetapp mulle)? Mida teha , et laps ei oleks nii memmekas? Põhimõtteliselt saan aru, et teda ei häiri niivõrd mitte lasteaed, vaid minust eemal olek. Poleks vahet , kas viiksin teda hoidja v. vanaema juurde. Koju ei saa teda jätta, sest ma ei jaksa temaga tegeleda nii palju, mängukaaslasi tal ei ole ja ka vanaemad käivad tööl ise. Mida teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kõik on õige, tütar tahab jääda koju koos Teie ja õega. Püüdke mehega veidi rohkem vaeva näha, et tütre motiivi aeda minna tõsta. Rääkige sellest, kui toredad on mängukaaslased ja õpetaja, kes õpetab neile uusi mänge jne. Kindlasti ei tohi temaga riielda. Paluge lasteaia õpetajat, et ta pööraks mõni aeg rohkem tähelepanu Teie tütrele, alates sellest hetkest, kui ta lasteaeda ilmub ja ka päeva jooksul. Kui see köik ei aita, tuleks möelda mõne vanaema abile. Usun siiski, et loovalt suhtudes lapse motiveerimisele, on ta varsti rahunenud. Vajalik on ka see, et Te jutustate lapsele, mida Te teise lapsega kodus olles teete ja kuulate tema muljeid lasteaiast, mida siis imestate ja kiidate. Kui tütreke saab aru, et tal on täitsa põnev aias olla ja Teil kodus polegi nii põnev, on tal kergem aeda minna.
Jöudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.