Tere!
Olen hetkel 19-ndat nädalat lapseootel ja väga mures oma pideva närvilisuse pärast. Ärritun pisiasjade peale ega suuda end enam taltsutada, kiired on tulema ka pisarad. Öösiti magada ei saa, kuna abikaasa on sellisest "närvitsemisest lihtsalt tüdinud" ning veedab tihtipeale aega väljaspool kodu...
Loomulikult ei ole enesetunne sellises situatsioonis just kiita, tunnen end väsinuna, õnnetuna ja mahajäetuna.
Mil moel on võimalik sellist kriisisituatsionni lahendada?
Abikaasa ei ole ka kuigi koostööaldis ega suuda mõista, mis toimub. Ta toob mulle näiteid oma sõprusringkonnast ja võrdleb mind teiste rasedatega, öeldes, et olen oma olemuselt selline närvihaige ega sobigi emaks...
Olen väga õnnetu ajal, mil see nii sugugi olema ei peaks...
Teid nõuannete eest ette tänades,
Jaanika

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Jaanika!
Lapseootel ema on tundlikm, kui tavaliselt. Püüdke mehega rääkida sellest ja paluda tema toetust. Mida rohkem mees kodust kaugemal on, seda rohkem Te muretsete tema pärast. Öelge ka seda talle. Mehed on vahel hirmul tulevase lapse pärast, kuid seda mitte tunnistada tahtes ja mõnikord ei mõista nad seda. See on suur elumuutus teile mõlemale ja see vöib meest rohkem hirmutada kui Teid. Püüdke meest mõista, siis suhtub ta tulevikku rahulikumalt.
Sõle t. Pelgulinna Haigla Sünnitusmajas on võimalik kuulata loenguid rasedatele ja seal saab ka nõustamist. Uurige neid võimalusi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.