75-aastane naine, kellel kolmest kooselust on kuus last(neist täisealiseks kasvatanud ainult ühe), elab teisest abielust poja juures. Algselt ämma-minia konfliktina näinud probleemid on nüüd muutunud juba absurdseteks süüdistuteks: ahistamine, ei anta süüa jne. Päeval magab ja on haige, öösel kõnnib ja toimetab mööda maja ringi. Seda kõike on natuke liiga palju tavaliseks vanainimese kiusuks. Kogu elu on harjunud arvestama ainult iseendaga ja teistes süüd otsima. Kuskile mujale tal minna ei ole, sest teised lapsed ei taha tast midagi kuulda:miks peaks tema eest hoolitsema näiteks laps, kelle ta imikuna maha jättis?
Poja pere on juba lahkumineku äärel. Võib-olla peaks teda hoopis mõnele arstile näitama?
Ette tänades,
Tütar

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Probleem on keeruline, kuid allati leidub lahendusi.
Mõistlik oleks teil kõigil, nii lastel kui ka teistel osapooltel võimalusel kokku saada ja ühed mõttetalgud teha.
Mõistlik on küsida kõigepealt ema nägemust tekkinud olukorrast ja tema soove. Äkki annab ta ise teada, mida ta tahab ja ehk on see reaalselt ellu viidav.
Kui ta on haige ja vajab rohkem hooldust, on selleks hooldushaigla.
Äkki tahab ta minna mõnda eakate kodusse?
Kõik teie lahendid nõuavad aga raha.
Kui saate lahenduste suhtes kokkuleppele, saate ka rahalise poolele lahenduse.
Emotsionaalselt on probleem raske, kuid oma elu elades on kidlasti ka emal olnud kuhjaga probleeme, mida ta pole suutnud lahendada ja nüüd eakana kahetseb seda.
Lahenduste otsimine on raske, tedvustage endale seda kõik ja tegutsege ühise eesmärgi nimel võimalikult rahulikult ja heatahtlikult.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.