Minu varsti 9-aastaseks saaval pojal esinevad hommikuti enne kooliminekut ärevushood, mis on sageli nii tugevad, et kooli ei saagi mindud. Laps nutab, süda peksleb, tugevama hoo järel on hiljem pea uimane. Kui küsida, mida ta kardab, on vastus, et ma ise ka ei tea mida ma kardan. Esimese klassi lõpetas ta väga hästi, kuigi aegajalt puudus ärevushoogude pärast. Meile sündis 5 kuud tagasi õde, kasuisa on hakanud viimasel ajal jooma, aga vägivaldne ta pole. Elame maal.
Pöördusime Merimetsa lasteosakonda psühhiaatri poole, peaaegu aasta on ta võtnud Zolofti pool tbl päevas. Suvi möödus ilusti ilma hoogudeta, aga nii kui kooliaasta algas, algasid ka hirmuhood, ja üsnagi sageli ning tugevalt. Vahetasime ravimeid, praegu ta on umbes nädala võtnud hommikul pool tbl coaxil'i ja õhtul pool coaxil'i ja terve fenibuti.
Ilmselt on see paanikahäire? Kui see juba nii noorelt algas, mis saab siis aastate pärast? Minul pole sellist asja olnud, poja isa kohta ei oska ma öelda.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kas psühhiaater hetkel last muul moel ei aita kui ainult tablettidega? Soovitan arutada temaga psühholoogi poole pöördumist, või pöörduge ise mõne lastepsühholoogi poole. Psühholoogiga koostöös saab laps enesekindlust juurde, saab aru, mida kardab ja õpib oskusi, kuidas oma probleemidega toime tulla.
Kas on Teil võimalik mõni aeg koos lapsega kooli minna? Küsige kõigepealt, kas ta seda soovib. Paluge öpetajat, et ta pööraks mõni aeg pojale rohkem heatahtlikku tähelepanu. Tundub, et poeg on tundlik, seega kodurahu on temale oluline. Kui võtate sülle tütre, siis pöörake ka pojale tähelepanu. Näidake talle, et ta on Teile ja mehele sama armas kui beebi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.