Ma TÕESTI ei taha elada, aga ei lõpeta oma elu laste pärast, püüan olla neile nii hea ema, kui suudan. Kardan, et nad tunnetavad mu elutahte nõrkust, kuigi püüan... Loomulikult on paremaid ja ja halvemaid aegu, nagu kõigil ja kõiges. Aga ikka ja jälle olen samas punktis tagasi, nagu orav rattas: "ei taha, aga pean".
Lapsed on juba suured 15 ja 18, ise olen 38. Ma tean, et aidata on mind võimatu, kui ma seda ise ei suuda/ei oska teha. Aga pidin kirjutama! Kaua ma ennast veel "edasi vean" ei tea.
Kõike head!
Anne

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Lugupeetud Anne!
Enesetapumõtted ei teki tavaliselt tühjale kohale. Usun, et Te olete üle elanud raskeid hingelisi kriise. See mõte, et mind on võimatu aidata, et pea tavaliselt paika. Emotsionaalseld üleelamisi on võimalik leevendada. Selleks on olemas erinevad ravimid ja psühhoteraapia. Loomulikult ei saa ükski arst ega psühholoog lahendada kõiki Teie eluprobleeme, kuid pöördudes spetsialisti juurde võite Te saada asjadele hoopis teise vaatenurga. Samuti, nagu mainisin eelpool, on tänapäeval üsna tõhusaid ravimeid, mis toovad inimese kriisist välja. Ja nagu Teie kirjast võib aimata, halvemaks enam minna ei saa. Nii et pöördudes psühhiaatri või psühholoogi poole ei ole Teil kaotada midagi, ainult võita.