Tere. Ootan hetkel teist last ning seepärast soovin eelkõige tulevase ilmakodaniku huve silmas pidades võimalikult pingevaba elu ja hingerahu. Paraku olen sattunud olukorda, mis on viinud unetuse ja järsu kaalukaotuseni. Nimelt on minu kauaaegne väga lähedane sõber, kellega siiani suhtleme ning kelle käekäik mulle väga korda läheb, otsutanud vaid peale paarinädalast tutvust luua pere inimesega, kellega nad üksteist tõesti vaid vaevu tunnevad. Sõprade püüded veenda teda pisutki viivitama, et teineteist eelnevalt siiski tundma õppida, on viinud temapoolse täieliku eitamiseni, vaenulikkuseni ning üha enam jääb mulje, et tegu on ühe varases keskeas meesterahva kinnisideega lihtsalt naine võtta ja laps muretseda, et mitte üksi olla. Oma suhtes on ta minetanud oma senise olemuse, eneseväärikuse, muutunud täielikult sõltuvaks ning valmis kõik senised tuttavad ja perekonna hülgama, et mitte kuulata enda jaoks ebasobivaid soovitusi siiski suhte arengule aega anda. Andes endale täiesti aru, et täiskasvanud inimesel on õigus oma elu ja tegude üle otsustada ning nende eest vastutab ta ise, muretsen sõbra käekäigu pärast siiski ülemäära, kuna kardan teda sellega suurt viga tegevat ning tsooviksin teda väga sellise eksisammu tegemisest säästa. Püüded sellel teemal vestelda on viinud ainult konfliktini, milles kogu ümbritsev maailm tembeldatakse vaenulikuks. Soovist säästa oma peret ja ennast, pöördungi professionaalse nõuande saamiseks teie poole, kuidas kirjeldatud olukorras käituda ning hingerahu taastada. Olen ka varem seoses sõprade ja pereliikmetega sama probleemiga kokku puutunud, et kipun teiste probleemide üle liialt muretsema.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Last oodates on loomulik, et Teie tundlikkus on suurem kui tavaliselt. Nüüd on Teil vaja enda ja tulevase lapse eest hästi hoolt kanda. Teiste inimeste probleemid tuleb endast eemal hoida. Kuna olete mures meestuttava pärast, võiksite esitada endale küsimuse:"Miks see mind nii väga häirib? Miks soovin, et tema kõrval ei ole naist?". Kui sõber kõigi nõuandeid nii tuliselt väldib, siis on mõistlik jätta talle õigus käituda oma soovi järgi. Leidke võimalus kohtuda sõbraga meeldivas, rahulikus kohas ja aktsepteerides tema otsuseid, paluge selgitust tema käitumisele. Saate ehk nii end kergemini rahustada. Eelnevalt lubage talle, et Te tema otsuseid ei kritiseeri.
Õppige vaatama olukordi mitmest küljest ja püüdke näha Teie jaoks ebameeldivaid olukordi meeldivamatena.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.