Tere!
Olen 22-aastane naine. Olen 4 kuud olnud tuttav mehega, 28 aastane. Armastame üksteist ja sobime väga hästi. Kavatseme hakata koos elama. Kõik tundub hästi, aga 2 nädalat tagasi avaldas mees mulle, et tema eks-elukaaslane ootab last. Nad olid kunagi koos elanud, läksid lahku, kuna mees arvas, et nad omavahel ei sobi. Mitu kuud peale lahkuminekut otsis naine ta üles, üks asi viis teiseni ja paar kuud hiljem teatas siis naine, et ootab temalt last ja tahab hakata mehega uuesti koos elama. Mees keeldus. Minuga sai mees tuttavaks siis, kui naine oli viis kuud rase. Nüüd peaks laps kohe sündima. Ma olen täielikus segaduses, mida teha, mis arvata. Ma mõtlen kogu aja selle peale, et mu kallim saab esimese lapse kellegi teisega. Ma ei tea kuidas sünd meile mõjuks, ma olen väsinud kogu aja, magan halvasti. Kas sellisest suhtest saaks asja? Armastan teda väga ja tahaks temaga oma elu siduda. Kardan aga, et ei tule selle koormaga toime, kas suudan hoida ohjes armukadedust exi vastu, kas suudan olla võõrasema mitte minu lapsele. Kogu aja need küsimused mul peas, ei saa enm isegi tööd teha....
Tervitades,
murelik

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Ennekõike tuleks sellises olukorras kaaluda tõsiselt iseenda soove ja vajadusi, mis seotud lähisuhtega. Ehk mahub praegusesse ellu ka Teie mehe laps eelmisest kooselust. Te hindate olukorda üsna selektiivselt ning keskendute vvõimalikule ebameeldivale eesolevas kooselus. Kõigist oma kahtlustest tuleks kindlasti kõnelda ka mehele. Nii väldite mittemõistmist ja kahandate ilmselt iseenda ülemäärast muretsemist tuleviku ees.
Olukorra põhjalikumaks analüüsiks ning ühise elu planeerimiseks antud olukorras soovitan igati konsulteerida psühholoogi või psühhoterapeudiga. Seda enam, et muretsemine kooselu üle on hakanud häirima ka muid aspekte Teie elus.