Oleks huvitatud erinevatest prenõustamise võimalustest Tallinnas, oleme läbielanud abielukriisi ja taas jälle koos aga miski on valesti. Peres on kaks last, 13 ja 3 aastane. Oleks huvitatud ka millise psühholoogiasuunaga antud nõustamis kabinet või nõustaja tegeleb. On vähene kokkupuude nõustamisega olemas ja sellepärast sooviks valida. Palun, kui teil on informatsiooni siis edastage seda palun.
Teiseks, küsin oma sõbrannale sama moodi abi nõustamise osas, tal on 4 a laps kellega on palju erinevaid probleeme hirmu osas, neist suurim on lasteaeda minek. Ta soovib saada asjadundliku nõu spetsialistilt, kuidas edasi toimida, ise on suures segaduses, last jõuga lasteaeda lükkata ei taha ja heaga ta sinna ei jää. Palun väga abi informatsiooni osas.
Parimate soovidega Mari Tallinast

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Nõustamine
Tere Mari!
Informatsiooni saad Eesti meditisiiniasutuste telefoni kataloogist, infotelefonidelt 1182, 1188 jne., Interneti terviseportaalist www.kliinik.ee...
Soovitan minna mõne psühholoogi juurde ja olen kindel, et abist ilma Sa ei jää. Kui tunned, et psühholoog Sulle ei sobi, katseta veel mõnega.
Sõbrannale
Hirm kuulub paratamatult meie ellu. Kui laps on häirivalt hirmul, on see temapoolne signaal, et ta vajab abi, kuna ei tule ise oma mingi probleemi lahendamisega toime. Probleemi põhjuse saab ta ise välja öelda, kuigi see tihti raske on. Kallis ema, püüa lapsega kõnelda nii, et Sul oleks piisavalt aega ja tahtmist teda kuulata. Katsu temaga kaheksi jääda ja väljenda oma armastust tema vastu; lase lapsel rahulikult rääkida ja kuula teda kannatlikult. Kui lapse käest kohe vastust ei saa, otsi infot ka lasteaiast, ning püüdes võimalikult kannatlik olla, küsitle last veel. Kui olukord siiski ei lahene, pöördu julgesti lastepsühholoogi poole.
Edu ja jõudu soovides,
Irene