Tere! Pöördun Teie poole, et aidaksite mul lahti mõtestada olukorda, mis on mind häirinud. Siiralt sooviksin, et annaksite juhiseid, kuis end säästa. Töötan kontoris, kus oleme kolleegiga kahekesi, kuid kus käib päeva jooksul läbi palju inimesi. Suhtlemist on hommikust õhtuni. Mulle minu töö väga meeldib ja see on põhjuseid, miks olen talunud meie kontoris valitsevat õhkkonda kannatliku ja rahuliku meelega. Kohati nõuab rahusäilitamine pingutust. Ametialaselt oleme kolleegiga võrdsel positsioonil. Oleme ühe ealised (40-ndates). Mul on perekond: mees ja 2 last, tema kasvatab üksi 2 last. Hommikud töö juures algavad meil väga temperamentselt. Enne kui ta ei ole end saanud nn tühjaks rääkiga, ei saabu töömeeleolu. Püüan küll teda viisakalt kasvatada, öeldes, et hetkel ei saa temaga tegelda, aga kui saabub keegi kolmas meie kontrisse, siis räägib ta kolmandaga end tühjaks. Minu õnn, et oskan end välja lülitada ja saan siis tegeleda oma tööülesannetega. Mõnda teemakordust võin erinevas variandis päeva jooksul kuulata kümneid kordi. Tema probleemide puhul tõde on sama kaugel kui Kuu Maast, sest ta on suureärane tõe moonutaja. Inimesevahelistes suhetes on võistleja. Rivaaliseb ja nii, et ühel hetkel märkad, millisesse intriigi oled sa kisutud. Päästab Sind siis ainult see, kui ta teab, et ta hammas Sinu peale ei hakka. Mind on ta õppinud aastatega aktsepteerima, sest olen temaga otsekohene ja aus. Olen püüdnud heaga läbi saada, sest omavahelised halvad suhted ja ütlemised mõjuksid veel laastavamalt. Sõpru minu kolleegil ei ole. Mind ta nimetab oma sõbraks, aga ma ei julge talle ka tunnistada, et minu nägemus sõprusest on midagi muud. Sõprus on usaldus, toetus, teineteisest arusaamine jne Temaga ei saa sõprust hoida, sest järgmisel minutil ta lihtsalt reedab Sind. Järjekindel on ta oma tegemistes. Ta võib Sind üllata, et on Sul ühel hetkel kodus külas. Selleks ikka, et uurida sinu tausta ja pereelu. Külaskäik on tagamõttega. Et paremini tunda sinu tausta, et oleks teemasid, millega tegeleda. Suure tahtejõuga tuleb vastu seista tema otsustele lasta oma elu korraldada. Ja mitte ainult minul. Endast ta räägib suurejooneliselt. Tähtsustab läbi moonutatud tõe oma isiksust ja elu. Ta väljendab suurepäraselt ja settõttu on inimestel huvitav teda kuulata. Olen mõelnud, et temast oleks võinud saada näitleja, meediategelane jne. Need oleksid alad, kus ta saaks end näidata ja särada. Kuidas Teie soovitaksite käituda antud olukorras ja mis vaevab minu kolleegi. Olen seda nii palju kordi oma mõtetes analüüsinud. Mis vaevab inimese hinge, et ta ei mõtle oma tegevuse tagajärgedele, vaid aina tormab ja korraldab teiste elusid, kusagil asu leidmata. Selleks, et olla parim, kõigist kõige ees.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Arvan, et olete kolleegiga mõistlikult käitunud, püüdes oma hoiakut tema suhtes muuta. Kolleegile tuleks öelda, mida Te tunnete, kui ta näiteks hommikul oma kodusest elust Teile ülevaate teeb, mis Teid sugugi ei huvita ja paluda seda mitte teha. Püüdes mõjutada kolleegi läbi oma tunde, ei mõju see talle kriitikana ja seda on tal lihtsam vastu võtta. Teie kindel nõudmine võib teda distiplineerida vähemasti Teie juuresolekul oma suhtlemisvajadust reguleerima. Suhtlemisvajadus on Teie kolleegil suur ja küllap ta pole selles ise teadlik. Inimesed on erinevad ja kui Te töökaaslasele selgitate, et liigses infotulvas on Teil raske töötada, ehk muutub midagi tema käitumises.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.