Tere!
Mul onb selline küsimus: kui kauaks jääb läbielatud koolivägivald (peksmine, mõnitamine, asjade äravõtmine ja lõhkumine, rindade, suguelundite, kogu keha käperdamine) inimest vaevama? Olen selle kõik kooliajal läbi teinud, keegi ei sekkunud ega kaitsnud. Nüüd olen täiskasvanu, aga hirmsad mälestused ei kao. "Tänu" neile on minust saanud lausa inimvihkaja, kes ei usu, et maailmas on veel midagi ilusat inimeset vahel. Suurim põhjus niiviisi arvamiseks on asjaolu, et keegi koolis ei aidanud mind ega karistanud kiusajaid, kuigi probleemist oldi teadlikud. Ma ei suuda enam inimestesse uskuda. Vahepeal tundub nagu, et läheb paremaks, siis aga algab jälle kõik uuesti. Eriti kurb olen siis, kui loen teiste inimeste ilusatest koolimälestustest, siis mõtlen ikka, et miks siis minuga nii... Kuna koolivägivalla probleemi tänaseni tunnistada ei taheta, siis ilmselt ei leiaks ma ka nii kergelt abi. Nukrus ja depressioon on lausa igapäevased kaaslased, kord rohkem, kord vähem... Kooliaeg on aga ikkagi pikk aeg elust, ilusaim aeg...

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mul on kahju, et Te olete pidanud midagi niisugust läbi elama. Päris kindlasti oleks kasulik, kui Te läheksite psühhoteraapiasse. Koolis kogetu võib jääda väga pikaks ajaks kapseldatuks inimese hinge ja see võib, nagu Teiega ongi juhtunud, pikaks ajaks rikkuda suhte teiste inimestega, kuigi need teised ei ole need, kes Teile on liiga teinud. Kõik inimesed koolis ei olnud vist sellised jõhkardid. Küllap oli seal ka keni kaaslasi, kes Teisse hästi suhtusid. Oli ju? Arvatavasti on ka praegu Teie ümber rohkem inimesei, kes Teisse hästi suhtuvad.
HK