"Võta inimest sellisena, nagu ta on...". Aga kui abikaasad on kooselu jooksul teinud teineteisele palju haiget, kuhjunud probleeme pole olnud võimalik lahendada (mees ei taha), iseloomud on muutunud jne. Psühhoterapeut ütleb, et me ei tunnegi teineteist, missugused me TEGELIKULT oleme. Me tunneme teineteist läbi haigetsaamiste ja valu...Tähendab, me polegi tegelikult need inimesed, kes me TEGELIKULT oleme??? Kuidas küll mõista, mida see fraas tähendab, mida tihti öeldakse?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma ei tea, mis konkreetselt see psühhoterapeut selle fraasiga teie puhul silmas pidas. Ma arvan, et paljud inimesed arvavad nii teist kui ennast põhjalikult tundvat, kuid üsna pea selgub, et nad on loonud enesest ja teisest, eelkõige teisest oma mõtetes mingisuguse pildi, mis pigem tema omaenda eeldustest, või eelarvamustest, lähtub ning oletab, et teine ongi just seesama pilt, mis tema enda kujutlusvõime poolt on loodud. Nii mõnigi kord selgub, et see teine on nii mõneski mõttes hoopis erinev sellest pildist. Kui te tunnete teineteist haigetsaamiste või -tegemiste kaudu, siis tunnete te teineteist väga piiratud viisil. Ehk oleks huvitav õppida teineteist tundma ka mõnel muul moel. Ehk on see mõte niisuguse väite taga, mida Te oma psühhoterapeudilt kuulsite.
HK