Tere,
Pärast mitut üsna vaevarikast aastat sai psühholoogi-neuroloogi abiga selgeks, et mu pojal (13-aastane) on tähelepanuhäire. See on kindlasti osaliselt põhjuseks ka järjest süvenevates kooliprobleemides - ilmselgelt üle keskmise intellektiga lapsel on ridamisi "kahtesid" ja probleeme õpetajatega suhtlemisel. (Allumatus, nn süüdimatu käitumine). Tahaksin küsida, mida antud olukorras peale hakata? Kui palju kool võiks/peaks diagnoosi arvestama enne, kui last "pahaks" tembeldada (see küsimus on muidugi üksjagu hiljaks jäänud) ja kas ning millisest teraapiast oleks olukorra leevendamiseks abi? Mida lapsevanemana ise ära saaksin teha?
Lugupidamisega,
Keit.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Keit!
Tähelepanuhäirega lapse kasvatamine on tõepoolest mõneti raske tegevus. Minu teada on olemas ka selliste laste vanemate tugirühm, kus vanemad omavahel kogemusi vahetavad, et mis on aidanud ja mis või kuidas peaks asju ajama, et last aidata.
Ka lastepsühholoogid on piisavalt pädevad koostöös leidma vahendeid, et tähelepanuhäiretega lapsi paremini kohelda.
Ega koolid ei ole jah eriti koostöövalmid keskmisest lapsest erineva lapse vajadustega kohandumisel. Pigem ootavad nad lastelt, et need koolig akohaneksid. Aga tähelepanuhäirega lapsed vajavad enam kannatlikkust ja leplikkust mõnikord. Siin ma kohe ei oska midagi ütelda.
HK