Nu ehk on minu mure teie jaoks liialt absurdne, sel juhul ma ei pahanda kui te sellele ei vasta lihtsalt. Asi on nimelt selles, et ma vist vaevlen mingi kroonilise madalast v just korgest enesehinnangust tuleneva valetamismaania käes, nimelt. Olen 20 keskpaigas, ja alguse sai asi sellest, et teinuna gymnaasiumis autojuhi load, ma nu jätsin nad õigel ajal pikendamaga, enda sugulastele aga ytlesin, et jah nad on mul olemas. Tundub jabur vist? Igatahes läks asi edasi sellega, et ylikoolis sain eksmatrikuleerimise, aga sellest kellelegi ei julenud rääkida, olen väitnud et koik on korras ja nyyd ootab ees nn lopetamine, millest tegelik olukord on vaga kaugel, olen seega aastaid kokidele vahegi lahedasematele inimestele valetanud. Leidsin toreda kaaslase, kellel on aga suhteliselt suured noudmised enda kaaslasele ja nii ma siis, et mitte teda kaotada, luuletasin taaskord igasugu asju kokku. Nii ma kaitun sopradega ja sugulastega ja endale kalli inimesega. Kuna mul on selleks hetkeks nii suur valeda pundar kogunenud, ei nae ma voimalust kuidas seda lahti harutada. Kui ma ytlen otse koikidele, siis ma arvan, et nad ei taha mind enam kunagi naha, vahemalt ei suuda nad mind usaldada, ja sellist elu ma ette ei kujuta.
See kiri tuli segane, aga ma lihtsalt motlesin, et kas selline asi nagu krooniline valetamistobi on olemas, nii rumalalt kui see ka kostab, ja mis voiks olla selle pohjus et ma ennast paremana tahan naidata ja kuidas selles olukorrast voitjana valja tulla, kui selline asi yldse enam voimalik on...

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Põhjust ma kirja teel otsima ei hakka, kuid küllap sellise käitumise on mingi arenguetapp esile kutsunud. Nüüd olete sellises vanuses, kus vastutus oma tegude eest peaks olema arusaadav ja vältimatu. Kiri mulle on Teie puhul suur samm arusaamise suunas, et endist viisi jätkata ei saa. Alustada tuleks oma kaaslasest. See, millise reaktsiooni Teie ootate, ei pea kindlasti paika. Küllap neiu armastab Teid ja siis annab ta Teile andeks senise käitumise. Seejärel tuleks teha sama lähisugulastega, andes teada Teie tegelikust olukorrast. Teie kartus, et kõik Teile nüüd selja pööravad ja tundagi ei taha, ei pea kindlasti paika. Katsetage julgelt.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.