Tere!
Olen noor (18a) neiu, kes on vahelduvate hoogudena juba üle 5a põdenud rasket haigust, mil nimeks buliimia. Kõige pikem periood ilma oksendamata järjest on olnud peaaegu 6 kuud, aga üle selle mitte. Palun, ma ei suuda enam niimoodi elada, kogu mu raha läheb toidu peale, mis ostan ja siis kohe välja oskendan.. ei suuda isegi 1 päeva enam ilma oksendamata olla ja see on jube. Tunnen, kuidas energiat jääb aina vähemaks ja eluisu kaob ära. Olen isegi oma sõbrad põlanud, sest tahan koguaeg olla üksi kodus ja süüa. Väljas ma nendega enam üldse ei käi, sest ka sisi mõtlen ainult sellele, mida ma üksi olles endale jälle kõik kokku ostan ja kuidas ma need siis alla kugistan. Tean et peaksin pöörduma kasvõi perearsti poole, kuid ta on mu ema tuttav ja teda ma küll sellesse loosse segada ei taha. Nimelt pole me emaga kunagi nii lähedased olnud ja ta kuulutaks sellest vist siis küll tervele ülejäänud perele ja ka mu sõpradele. Mida peaksin ette võtma? Elan Pärnus, aga õpin Viljandis. Abi ei oska kuskilt otsida. Hetkel olen 165cm pikk ja kaalun 52-57kg... (olenevalt sellest, kui täis end parasjagu toppinud olen)... ja asi on tõesliselt hull. Ükspäev arvutasin kokku kalorid, mis olin korraga endasse mahutanud (üle 10saiakese, 400g šokolaadi, kondenspiima, 7 kohukest, potitäis makarone juustuga jne jne jne).. sain üle 10 000kcal ja see kõik mahtus mulle KORRAGA sisse! Olen hullumas! Tõesti ei oska enam midagi ette võtta. Ehk oskate midagigi soovitada? Arvatavasti lähen ka pärast selle kirjutamist kööki viimaseid toidujääke kugistama!
Etté tänades,
nooruk!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kallis neiu, nagu ma aru saan, pole Te selle 5 aasta jooksul arstidelt abi saanud. Palun lubage endale, et otsite abi psühhiaatrilt või psühholoogilt. Olete oma elust juba 5 aastat selle probleemiga elanud ja mulle tundub, et ise pole Teil ilma abita mõistlik jätkata.
Minu ees on tabel, mis näitab, et 165cm pikkuse inimese puhul on normkaal ehk ideaalkaal 52-69 kg. Seega olete ideaalkaalus. Alla 52 kg on alakaal ja see võib tevisele kahjulikku mõju avaldada. Miks Te oma kaaluga rahul pole, tuleks otsida põhjuseid.
Julgust ja otsustusjõudu!
Irene Kalvet.