Olen 28 a naine. Mul on tore perekond . Matsin mõni kuu tagasi peale pikka ja vaevarikast haigust oma ema. Ta suri vähkkasvajasse. Peale seda on mul tekkinud hirm, et äkki mul on ka vähk.Loen tihti vastavasisulist kirjandust nii raamatutest kui ka internetist. Otsin vähile viitavaid tundemärke. Kardan igasuguseid asju-kui pea valutab, et äkki on mul ajukasvaja, uurin oma sünnimärke, et äkki need on hakanud muutuma; kui kurk on haige, et äkki on kõrivähk jne. Hirm on just selle ees, et äkki jään praegu haigeks ja kui jube ja kole see siis on oma perest ja väikestest lastest lahkuda. Ma ei taha selliseid mõtteid mõelda, aga ikkgi nad tulevad mulle pähe. On see sellises olukorras normaalne?
Kuna praegu peaks olema üks ilusamaid aegu mu elus-olen beebiga kodune ja ootasin seda aega nii väga, siis tunnen süümepiinu, et ma ei suuda oma mõtteid juhtida ja seda tegelikult ilusat aega nautida.
Kuidas saada lahti nendest koledadets mõtetest, kaua see aega võtab ja mida teha? Tahaksin tunda end jälle samamoodi kui enne ema haigusest teada saamist. Tahan, et mul ei tekiks pidevalt hirme seoses selle koleda haigusega.
Tänan väga kui leiate aega vastata.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kriisid on lahutamatu osa meie elust ja on muutumist nõudvad, või liikuma panevaks jõuks.Kriisi (leina) läbielamisel olete jõudnud etappi, mida võiks nimetada depressiooni etapiks. Seda iseloomustavad muremõtted ja lootusetuse tunne, vahel ka tugev passiivsus. Õnneks on Teil beebi, kes nõuab tähelepanu ja paneb Teid tegutsema. Kui olete jõudnud nö. aktsepteerimise etappi, siis järgneb soov tegutseda, liikuda edasi. Tore, et otsite infot haiguse kohta, kuid kardan, et loete välja kontekstist selle, mis Teid hirmutab ja jätate tähelepanuta selle, et puuduvad tõestusmaterialid selle kohta, et see haigus võib Teid ohustada. Vaja on Teil lõõgastuda, puhata ja rääkida oma murest teistega. Loodan, et saavutate hingelise tasakaalu ruttu, keskendudes lapsele, perele, sõpradele.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.