Mul on 9 aatane poeg ja aastane tütar. Probleem tekkis peale teise lapse sündi. Probleem on minus. Kui enne hoidsin ja armastasin väga oma poega siis nüüd on see jahenenud. Mind ärritab kõik tema juures. See kuidas ta sööb, mida teeb, kutsun teda pidevalt korrale. Üritan küll igal võimalusel ennast tagasi hoida, kuid siiski lähen närvi iga pisemagi asja peale. Mida ma peaksin endaga tegema, et üle saada lastel vahe tegemisest?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma kohe ei oska midagi selle peale ütelda. Ehk on Teile pärast sünnitust ja beebi eest hoolitsemise ajal tekkinud depressiivne seisund? Mõnikord see on nii. Ja vastsündinu vajab sedavõrd palju hoolt ja muret, et teise, suurema lapse tarbed tunduvad talumatult tüütute ja väsitatavatena. Arvatavasti siiski ei ole probleem niivõrd Teie tunnete vähenemises oma poja suhtes, kuivõrd selles, et tütrega tegelemine hõivab niipalju Teie ajast ja tunnetest, et see väsitab Teid sedavõrd, et pojaga tegelemiseks neid enam ei jätku. Kas Te saata mõnikord korraldada nii, et keegi võtab tütre mõneks (kümneks?) tunniks enda hoolde, nii et Te saaksite suurema osa ajast ja tähelepanust pojale pühendada. Ja mõnikord ka vastupidi? Ühe lapsega korraga on kergem tegeleda kui mirtmega korraga. Kas pole?
HK