Tere. Olen 22-aastane naisterahvas. Mul on raskusi teistega suhtlemisel, sest juba aastaid punastan ma igakord kui keegi mulle tähelepanu pöörab. Eriti terav oli olukord teismelisena kui ma soovisin selle asja pärast isegi surra. Olen püüdnud nii ja naa endale sisesndada, et see pole midagi hullu ja mõneks ajaks see aitab...kuni järgmise korrani. Olen endasse sulgunud ja tunnen kuidas elu minust lihtsalt mööda läheb. Kusagil avalikus kohas ei taha eriti käia, pigem istun kodus oma kaitsvas pesas. Käin tööl- mõnede töökaaslastega on lihtne suhelda, need kes ise on aktiivsemad, teistega jällegi on see väga raske( väga närvesööv on päev läbi koos olla ja lihtsalt vaikida). Olen üritanud kuid pole midagi tulnud. Tunnen ennast ühe suure hädapätakana. Minu enesehinnang on madal ja mul puudub igasugune energia, et nautida oma noorust ja saabuvat kevadet. Ehk oskate mulle nõu anda või kuidagi julgustada.
Kõike paremat soovides
Õnnetu neiu

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teie puhul on tegemist rohkem madalavõitu enesehinnanguga kui suhtlemisoskusega. Kui keegi Teid kõnetab, saate Te enda jaoks positiivse tagasiside umbes sellise sisuga: "Ta on mind märganud, tunneb minu vastu huvi". Kui aga ise peaksite kellegiga suhtlema, muretsete selle inimese pärast:"Äkki ma tülitan teda, olen pealetükkiv, rumal- miks ta peaks minu peale aega raiskama...". Arvan, et see umbes nii Teie puhul on.
Kirjutage üles kõik tegevused, mida Te hästi teete. Kindlast on neid palju. Siis minge peegli ette ja öelge endale, et Te olete tubli ja Te meeldite endale sellisena, nagu Te olete. Me kõik oleme erinevad ja maailm ongi seetõttu põnev. Kui Te ise ennast hindate, siis teiste arvamuse pärast muretsete vähem ja punastate vähem.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.