Tere! Olen 33 a naine ja minu mure seineb selles, et kardan autosõitu. Kardan avariis surma saada või vigaseks jääda. Kuid tänapäeval on elu ilma autosõitudega peaaegu võimatu. Niisiis värisen alati hirmust kui autosse istun ja see hirm ei möödu ka autosõidu ajal kui on pikem sõit. Värisen hirmust ka alati, kui massimeedias näidatakse liiklusavariide statistikat. Ja neid inimohvritega õnnetusi on ikka ka tõesti väga palju, nii, et see hirm päris asjatu ei ole. Ise avariisse sattunud ei ole, olen küll kogenud seda, kui auto libedal teel juhitavuse kaotab ja vurrkannina tiire teeb. Ja kui olin teismeline, sai naabritüdruk autoavariis viga ja jäi selle tõttu nõrgamõistuslikuks ja langetõppe. Mu mees sõidab töö tõttu palju ja pikalt autoga, värisen ka tema pärast kogu aeg. Kujutan igasugu õudusi ette ja mõtlen, et mingil juhul ei taha surra autorusude vahel või pärast avariid sandina koju tulla, endale ja lähedastele koormaks. Enne pikemat autosõitu pean endale pikalt sisendama, et seekord küll midagi ei juhtu ja võtma selle kinnituseks kaardipakist 3 kaarti, kuigi ennustada ei oska.
Tean, et soovitate mul murega psühholoogi vastuvõtule minna, kuid lähemal ajal ei ole see mul kuidagi võimalik. Kas on ka mungeid muid võimalusi murele leevendust saada?
Üks õnnetu naine

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teil tuleks nendele hirmu sisendavatele mõtetele leida ratsionaalseid vastuväiteid. Näiteks:iga päev on liikluses suurel hulgal autosid, kuid avariideta päevi on enamuses. Kui jälgite meediat, siis mõelge sellele, et see õnnetuste protsent on tegelikult väga väike. Soovitan Teil sellesisulist, ärvust tekitavat infot vältida.
Tuleb harjutada oma suhtumist(hoiakut) muutma. Sisendage endale alati liikluses mõte:"kõik läheb suurepäraselt, sõit kulgeb ohtudeta". Tekst mõelge endale meelepärasem, kuid kindlasti positiivne, optimistlik. Neid lauseid korrake, selle asemel et kordate muremõtteid (negatiivseid sisendusi). Sisendusel on võimas jõud ja enda olukorda saategi nii muuta. Harjutage ja suhtuge sellesse optimistlikult.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.