Tere!Mu isa on alkohoolik.Aastatega on jäänud vahed joomaperjoodide vahel aina lühemaks.Ta on kaks korda viibinud haiglas.Teine kord oli tal ajuoperatsioon,kuna kukkumisest oli tekkinud aju verevalum.Selle tagajärjel on tal kõne-ja kordinatsioonihäired,mis eriti aktiviseeruvad alkoholi toimel.Ta võib juua kuude kauppa järjest ning keegi lähedastest ei oska teda aidata.Tunnen end väga lootusetus seisus olevat,kuna pean lihtsalt kõrvalt vaatama,kuidas ta üritab ennast surnuks juua.Ise ta probleemi endale ei teadusta ega abi ei otsi.Mida teha?

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Alkoholism on haigus ja just sellisena tuleb teda ka käsitleda. Taolise probleemi puhul on parim võimalik ravi psühhoteraapia koos ravimitega. Abi saate kõigis psühhiaatriahaiglates. Mida ise saate ära teha? Moodsaimad psühhoteraapiameetodid alkoholismi raviks rõhutavad üha enam kogu perekonna käitumise ning joomisharjumuste muutmist. Seega võiks üle vaadata iseenda ja lähikondsete suhtumine alkoholi ("See teeb meid lõbusaks, ma meeldin enesele enam, väike klaas ei tee ju midagi paha" jne., mis sageli säilitavad haige inimese probleemi) ning sellest tingitud käitumine. Alkohooliku ravis tuleb muuta kogu tema lähiümbrus alkoholist vabaks. Seega tuleks üritusi pereringis ja sõpradega pidada ilma alkoholita (alkoholismiravi tähendab alkoholist täielikku loobumist). See on üks paljudest asjadest, mida oma isa heaks teha saate.
Soovitan pöörduda psühhiaatri poole. Selleks on oluline alkohooliku enda paranemisemotivatsiooni kasvatamine. Näpunäiteid selleks saate psühhiaatrilt või psühhoterapeudilt.