Tere! Olen 19 aastane tüdruk.
Mul on selline probleem,mis on mind üha rohkem ja rohkem rõhuma hakanud.Näen üsna tihti (u. 2 korda nädalas) unes, et mu ema joob ennast "põhja"-seda saab sellega vist seletada et ta joob küll üsna palju,mitte tihti aga kui ikka mingi sünnipäev või püha on siis ta joob ikka purju.Olen seda joomist lapsest saati pealt näinud,nüüd olen n.ö. pesast välja lennanud (elan,õpin ja töötan mujal) nii et ei ole eriti tihti kodus,aga ikka lähen just sünnipäevadeks ja pühadeks koju ja siis on ju muidugi neil(kasuisa võtab ka aga vähem) põhjus ju alati olema. Mind teeb see murelikuks,et need unenäod,mis on koguaeg samasugused (ema pidevast joomisest) närivad mu hinge ja teevad mu kurvaks,ning nutan sellepärast üsna tihti,kardan et see kahjustab mu psüühikat ja muutun liiga emotsionaalseks. Samas on mu ema igati tore kui ta kaine on ja ma armastan teda väga,ma nii tahaks et ta saaks joomisest hoiduda.Olen hakanud nüüd julgema juba ütelda ka et on siis seda vaja jne. Aga eks ta ütleb ka et ega see pole küll mingi põhjendus aga tal on ka vaja oma muresid kuidagi välja elada.
Mis mulle aga kõige rohkem muret teeb on see et mu väiksed õed(8 ja 9 aastased) on samuti seda joomist sünnist saati pealt näinud ja nad juba kardavad isa(nende päris isa) kui too on joonud,sest ta muutub siis alati vihaseks ja on ka juhtumeid kui emale kallale läheb.Mul on nendest nii kahju, et nad peavad seda kõike mis minagi läbi elama.
Ei tea mida selle kurbuse ja õudusunenägudega peale hakata,olen mõelnud minna kellegi jutule -psühholoogi-aga ei tea kuhu minna.(Pärnus)
Ettetänades
Kurb tüdruk.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kallile emale tuleb teada anda, et Te teda väga armastate ja siis rääkida talle oma murest ja teha seda emotsionaalselt. Samuti tuleks ema elukaaslasele seda teada anda, kuides Teile on lapsepõlvest ebameeldivad mälestused ja paluda säästa õdesid. Psühholoogi juurde peaksid minema ema ja tema mees ennekõike. Teie saate kindlasti abi koostööst psühholoogiga. Seniks püüdke oma suhtumist olukorra suhtes leevendada, mõeldes sellele, mis nende elus positiivset on. Nagu kirjutate, on alkoholi pruukimine seotud siiski ainult pidudega. Võiksite selles "võitluses" endale abiks paluda kellegi, kes on ema jaoks autoriteetne inimene. Samuti paluge õdedel olla julge ja öelda emale välja oma mure tema pärast.
Jõudu ja edu soovide!
Irene Kalvet.