Mul on selline probleem, et ma ei saa öösiti magada: uni on katkendlik ja pidevalt on ka halvad unenäod. Perearst arvab, et mul on depressioon ja soovitab Prozacit. Minul aga tekib küsimus, et kui ma ei tunne ennast masendununa, vaid lihtsalt ebakindla ja ärevana, kas see on tõesti depressioon ja ainult tabletid aitavad?
Ise mõtlen, et olengi selline veidi ülitundlik ja tasakaalutu inimene.
Unetus aga segab kohati normaalset elutegevust.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kirjas on vähe infot Teie probleemi kohta ja Teie kohta. Alati on otstarbekas mõelda oma päevase elukorralduse muutmist. Soovitan õhtuti teha jalutuskäik, või paar korda nädalas külastada ujulat, kui ujumine vastunäidustatud ei ole. Füüsilist tegevust ei maksa liiga hilja õhtul teha, vaid paar tundi enne magamaminekut. Õhtul loobuda kohvist ja muudest ergutavatest jookidest. Õhtusöök ei tohiks ka jääda hilisele tunnile. Hilised saated, filmid televiisorist, mis Teid erutavad- ka nendest tuleb praegu loobuda.
Probleemid, mis Teil hetkel on, nende lahendamisele tuleks mõelda. Kui olukord ei muutu, vaatamata Teie poolt ette võetud tegevustele, soovitan minna psühholoogi juurde. Koostöös temaga saate kidlasti oma olukorda parandada.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.