Tere,
Probleem on rohkem minu poisis. Me elame koos 4kuud, kuid ta ei suuda unustada oma eelmist armastust (see eelmine armastus ei anna ennast unustada ka, kogu selle aja jooksul on ta helistanud iga päev ja suvalisel ajal, nutnud ja palunud et ta tagasi tuleks. Pois ei teinud sellest välja, ja polnud muud teha kui telefon väljalülitada.)Nüüd aga tal läks vist pea segi, ta ütleb et ei tea mida teha, kuna ei saa teda unustada (ma saan aru küll, kuna ta tegi natuke valesti, et ei pidanud eriti mingit vahet peale suhte lõpetamist), näeb teda unes, ja räägivad temaga niisama (nagu ta ütles). Ma küsisin miks ta siis tagasi ei lähe, selle peale ta vastas, et minuga on tal väga hea ja ta tahab minuga olla, aga temaga on ta lihtsalt harjunud (nad kasvasid koos üles ja olid alati koos). Lahku nad läksid sellepärast, et tüdruk ei andnud talle mingit vabadust, ta pidi alati olema tema kõrval, pois ei saanud korralikult magada ka, tä käis ja istus isegi poisi tööjuures või istus päev läbi akna ees ootas millal ta koju tuleb, ja kui pois vähegi hiljaks jäi hakkas tubast tuppa jooksmine, nutmine, närvitsemine (nad elasid poisi vanematega). Ta ei andnud kellelegi rahu, ta võis keset ööd äratada poisi ema üles jne.
Ma ei tea kuidas teda aidata, mina ei saa ju talle öelda mida teha, seda peab ta ise otsustama. Ma soovitasin tal rääkida kellegiga, kuid tema ei taha või kardab (häbeneb). Ma veel kardan seda, et ta võib endaga midagi teha, sest ta on omadega täitsa läbi, ta võib lihtsalt istuda ühte täppi vaadata, või nutta.
Ma ka ei taha temaga lahku minna, kuna armastan ja tahaks väga aidata kui saaks, aga lõpmatuni ei saa ma kannatada. Kui ta ei suuda ikka otsustada siis pole midagi teha! Me oleme juba korra lahku läinud, kolme päeva pärast ütles, et ei saa minuta elada.
Ta ei saa ise otsustada mida ta tahab, mitte ainult selles küsimuses muidu ka.
Suur tänu
Marina

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Põgusa kirjelduse alusel on tõenäoliselt tegemist lõpetamata suhtega Sinu noormehe ja tema endise tüdruku vahel. Seetõttu kannatavad kõik osapooled, samuti Sina. Olukorra lahendamiseks võiksid Sinu noormees ja tema eelmine tüdruk neutraalsel pinnal kokku saada ning arutada lahkumineku põhjuseid ja edaspidist suhtlemist. Lõppenud suhete puhul, eriti kui osapooled selles kahtlevad (käesoleval puhul teevad seda mõlemad partnerid), on kasulik kokku leppida teatud piirid, kuidas omavahel suheldakse, millisel moel kohtutakse. Kui lahkuminek on otsustatud ning põhjalikult ja rahulikult läbiräägitud, kuid ühe osapoole emotsionaalne seisund sellest oluliselt häiritud, soovitan viimasele kindlasti psühholoogi või psühhoterapeudi külastamist.