Tere, olen 20. aastane kolmanda kursuse üliõpilane (naisterahvas) ja viimasel kahel aastal on mul olnud suuri raskusi eksamiteks õppimisel. Keskkoolis suutsin kontrolltöödeks ette valmistada, aga ülikoolis, kus korraga tuleb eksamiks omandada suur maht teavet, leian selle peaaegu võimatu olevat. (õpin ajalugu) Olen üritanud varuda ekamite eel piisavalt aega õppimiseks, aga ikkagi suudan lõpuks lugeda päevas heal juhul 30 lehekülge läbi. Mõtted triivivad kogu aeg kusagil mujal ning kuigi aine on mulle huvitav, on tuim õppimisprotsess vastumeelne ning jään lugedes tihti magama. Kas sellises vanuses võib esindada keskendumisraskuseid, mis on ka meditsiiniliselt ravitavad? (olen arvanud, et see on pigem algklassilaste probleem) Kuidas määratakse kindlaks, et mul on keskendumisraskused ja kuidas, ning mis ravimitega neid Eestis ravida saab?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui varem keskendumine ei ole olnud probleem, siis arvan, et hekel keskendumisprobleemid on seotud muude asjaoludega. Pinget tekitab olukord, kui Teie soov on eksameid sooritada perfektselt. Kuna olete 20 aastane, siis on loogiline, et tegelete paljude tegevustega veel peale õppimise. Kuigi väidate, et õpitav eriala on huvitav, võivad muud mõtted olla põnevamad ja sellepärast nõuab õppimine suuremat pingutust, kui varem. Õppimiseks üritage varuda aega iga päev(või üle päeva)mõni tund ja olge enda vastu leebem, kui sooritused väga hästi ei lähe. Kui olukord on siiski Teie jaoks häiriv, pöörduge mõne psühhiaati poole.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.