Sooviks teada sellist asja ,et kas ma pean pöörduma 5a. lapsega psühholoogi või psühhiaatripoole, kui laps ärritub kergesti iga väiksema asja peale mida ta ei saa. Seejärel läheb koguni hüsteeriasse, hakkab kisama ja sageli teeb väiksemale õele meelega haiget. Õhtuti ei taha kuidagi magama jääda, sest kurdab et näeb paha und, kuigi magab öösel täiesti rahulikult.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Laps vajab Teie tähelepanu. Talle võib tunduda, et väike õde saab kogu tähelepanu endale. Võiksite rahulikult tema käest küsida, miks ta vahel väga vihane on. Viieaastane võib vahel öelda oma käitumise põhjuse. Ma soovitan mõelda sellele, kuidas kaasata last väiksema lapsega tegeledes. Ta soovib jätkuvalt kogu tähelepanu endale, nagu ta sellega harjunud oli kuni uue lapse ilmumiseni. Rääkige suuremale lapsele, et Te armastate teda jätkuvalt, kuid nüüd kulub osa aega õele. Kui väike õde on ärkvl ja tema peab minema magama, siis arvan, et see on talle keerulisem. Võiksite mõni aeg lugeda talle ja olla uinumiseni tema juures, kui see on võimalik.
Kui eelnevast kasu pole, soovitan minna lastepsühholoogi jutule.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.