Mul on probleem seksuaalsuhtes oma mehega,mis on muutunud temasõnul kahe viimase kuu jooksul talumatuks,nimelt ei suuda mina seksi ajal end piisavalt lõdvaks lasta,nii tekivad mehel krambid,mina ise üritan ennast kontrollida,kuid alati ei õnnestu.Samas ta ütleb,et rutiin tapab (ta ei suuda keskenduda),et meil on kõik kogu aeg sama moodi ning mina teen kõike kogu aeg valesti,tegelikult on asi selles, et mul pole lihtsalt kogemusi rohkem kui ainult ühe partneriga.Koos oleme olnud kaks aastat ning ma tõesti hoolin ja armastan teda väga.Mina nii ei ütleks,mul on palju seksuaalfantaasiaid,mida tahaksin proovida,kuid ma ei julge nendest talle rääkida.
Minu pingeline olek väljendub ka tavaelus,näiteks trenni tehes ei suuda ma lõdvestuda,vähemalt mitte piisavalt.
Miks on lõdvestumine nii raske ja kas asi on psüholoogiline või ....?Kas mul on võimalik sellest kuidagi üle saada?
Sest kui asi nii jätkub,siis ma lihtsalt kaotan selle inimese,keda ma armastan,aga ei suuda talle pakkuda seda,mida tema soovib?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
No ma ei tea. Üks asi on see, et Te proovite pakkuda oma partnerile, mida tema soovib. See on ju kena. Aga mu meelest peaks eelkõige proovima saada seda, mida Te ise tahate sellest saada. Mitte ainult vahekorra ajal. Näiteks trennis ka. Ega siis trennis (ega vahekorras) ei pea eesmärgiks seadma selle mis teistele meeldib (saledama keha ja vähem kilosid näiteks trenni puhul) vaid ikka selle mis endale meeldib (seksuaalse rahulduse vahekorra puhul ja mõnusa enesetunde ja suurema enesekindluse trenni puhul). Mõnesid asju tehakse küll selleks, et teistele meeldida (kanda moodsaid rõivaid, mis on tõega ebamugavad ja palju mõnusam oleks milleski muus ringi käia) aga palju siis jaksab. Mõnes asjas tuleks ikka teha, mis ja kuidas endale meeldib.
Seksuaalterapeute on meil mõneti vähevõitu. Tallinnas on olemas Seksuaaltervise Kliinik Suur-Ameerika 18a ja siis veel töötab üks Psühho-Konsultandid OÜ-s (Meelis Sütt tel. 056 495 671).
Jõudu,
HK