Küsimus selline, et kas ma vajaksin ravi? Olen 49 a. naine. 45 eluaastani olin väga terve inimene. Kõik edasised probleemid ( sisekõrva haigus?, mille tagajärjel olid tasakaaluhäired- ravitud, kõrgvererõhutõbi- eriti alumine tõuseb kõrgeks, südamerütmihäired- praegusel momendil on harva, igasugused muud torkimised ja valud südame piirkonnas aeg- ajalt, kõrvad pinisevad jne.)
Kui abikaasa on kodust ära, siis minul on tuju paha, suhelda kellegagi ei taha ja üldse on halb olla, magada ei saa enne kui koju tuleb. Kusjuures ta ei ole üldse paha peal. Tütar läheb diskole, jälle mina enne magama ei jää, kui ta koju tuleb. Kas see on depressioon ja vajab ravi? Vererõhurohud on minu arust mahavisatud raha. Ma arvan, et need ei aita. Peale kõige olen veel 35 kg üle normi, mis tekitab kõige rohkem probleeme. Proovinud olen elus kõike- dieete, kaalujälgimist, paastulaagreid, mille tagajärjel läksid juuksed halliks. Perearst ütleb, et minu hädad on kõik närvisüsteemist. No miks, mu elu ei ole nii keeruline, et peaks närveerima. Millest siis alustada, et ühel päeval ei peaks mind insult rabama, mida ma kõige rohkem kardan. Mul on kolm last, aga mitte ühtki lapselast veel, sest miniad väga noored. Tahaks veel täisväärtuslikku elu elada.
Ette tänades N.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kirjutate:"...mu elu ei ole nii keeruline, et peaks närveerima...". Samas kirjutate, et ei jää ennem magama kui pereliikmed kõik kodus on. Muretsemine oma pere pärast on loomulik, kuid seda muret tuleks kontrollida. Vaja oleks harjuda mõttega, et ka tütar hakkab oma elu elama. Veel üks mure Teil- kehakaal. Muretsemine ja pidev mõtlemine kaalulangust ei too, soovitaksin minna kaalujälgijate rühma ja muuta nende abil ja toel oma elukorraldust ja toitumist. Leiate seal endale toredaid kaaslasi. Te olete hoolitsev naine ja ema, kes kodus korda hoiab, toitu teeb ja muretseb kõigi ja kõige pärast. Lubage endale mõelda enda soovidele, pereliikmed on piisavalt täiskasvanud, ega vaja enam nii suurt hoolitsemist. Ärge kartke, et Te siis nende jaoks enam vajalik ei ole. Te jääte nendele ikka hoolitsevaks naiseks ja emaks, kuid Teie rolli sisu peab muutuma.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.